کد خبر 4804
۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۱

فولادی‌ها ۶ ماه از سال را با مشکل کمبود انرژی سر می‌کنند

فولادی‌ها ۶ ماه از سال را با مشکل کمبود انرژی سر می‌کنند

یک فعال صنعت فولاد اعلام کرد: کارخانجاتی که به معادن نزدیک هستند، حدود یک درصد و سایر کارخانجات با فاصله زیاد از معادن حداقل ۶ درصد بیشتر هزینه حمل‌ونقل را پرداخت می‌کنند، این در حالی است که از لحاظ مالیات و تعزیرات برابر هستیم.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدتقی رضاپور در خصوص چالش‌های انرژی در صنعت فولاد اظهار کرد: بحث چالش‌های انرژی در فولاد وضعیت دشواری را به همراه دارد، به گونه‌ای که در تابستان برق و در زمستان گاز نداریم. در واقع، فولادی‌ها ۶ ماه از سال را با مشکل کمبود انرژی سر می‌کنند و به همین دلیل، برای ساخت نیروگاه‌های گازی در این حوزه فشار می‌آورند.

وی گفت: زمانی که فولادسازان برای اجرایی کردن این امر اقدام می‌کنند، کمبود گاز به چشم می‌خورد. از طرفی، با نامه‌نگاری‌ها برای افزایش گاز نیز جواب به خصوصی دریافت نمی‌کنیم و به همین دلیل، همیشه کاهش تولید در کارخانجات وجود دارد.

این فعال صنعت فولاد تصریح کرد: در این راستا، گاز و برق از چالش‌های بزرگ فولادسازان در کشور است. همچنین پس از انرژی، بزرگ‌ترین چالش فولادی‌ها فاصله مکانی بین معادن آهن اسفنجی و کارخانجات است.

رضاپور با اشاره به مشکلات فولاد آذربایجان از جمله حمل‌ونقل گفت: زمانی که از استانی مانند آذربایجان شرقی برای استفاده از معادن اقدام می‌کنیم، به وضوح می‌توان دید نسبت به سایر استان‌های فولادی چند قدم عقب‌تر هستیم، چراکه بخش حمل‌ونقل در این زمینه بسیار ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: در واقع کارخانجاتی که به معادن نزدیک هستند، حدود یک درصد و سایر کارخانجات با فاصله زیاد از معادن حداقل ۶ درصد بیشتر هزینه حمل‌ونقل را پرداخت می‌کنند، این در حالی است که از لحاظ مالیات و تعزیرات برابر هستیم.

منبع: روزنامه جهان صنعت

انتهای پیام/

کد خبر 4804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =