کد خبر 484
۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۳

توزیع آهن از دست اتحادیه خارج شد

توزیع آهن از دست اتحادیه خارج شد

دهه‌های گذشته توزیع فقط در دست اتحادیه‌ها بود که در آن برهه زمانی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها بسیار فعال عمل می‌کردند؛ تا جایی که توزیع حتی به شکل حواله‌ای هم صورت می‌گرفت؛ اما هم‌اکنون ابهامات اساسی در حوزه توزیع ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، محمود اصفهانی، رئیس اتحادیه آهن فروشان قزوین گفت: یکی از عوامل برهم خوردن مبحث توزیع در صنعت فولاد، دخالت و تصمیم‌گیری، همچنین خرید و فروش و مدریت توزیع توسط افرادی ناشناس است.

محمود اصفهانی با اشاره به عوامل تاثیرگذار در توزیع آهن در کشور گفت: یکی از عوامل برهم خوردن مبحث توزیع در صنعت فولاد، دخالت و تصمیم‌گیری، همچنین خرید و فروش و مدیریت توزیع توسط افرادی ناشناس است و از سوی دیگر در این میان جوازهایی صادر شده و افرادی در مقام تصمیم‌گیری قرار گرفتند که تجربه و صلاحیت کافی را ندارند.

وی با بررسی این موضوع ادامه داد: این اشخاص دست به بازارسازی و قیمت‌سازی می‌زنند به طوریکه می‌توان گفت نوسانات قیمتی نیز به دنبال همین قیمت‌سازی‌ها شکل گرفته است، علت اینکه ما پیش از این با این حجم از نوسانات قیمتی مواجه نبودیم، عدم حضور عوامل قیمت‌ساز بود.

این فعال بازار آهن و فولاد همچنین تأکید کرد: در بخش توزیع این حق اصناف و اتحادیه‌ها است که مدیریت را در دست بگیرند؛ چراکه به طور کامل در جریان بازار هستند و به دنبال همین موضوع بود که تمام اصناف را موظف کردند جواز کسب دریافت کنند تا درمقابل تصمیم‌گیری‌های خود پاسخگو باشد و اختلالی در بازار به وجود نیاورند.

اصفهانی تصریح کرد: تصمیم‌های اخذ شده در حوزه توزیع به نحوی است که عملاً مدیریت آن را دور می‌زند؛ در شرایط فعلی با در نظر داشتن این موارد اتحادیه‌ها هم نمی‌توانند توزیع را کنترل و مدیریت کنند.

رییس اتحادیه آهن فروشان قزوین تاکید کرد: دهه‌های گذشته توزیع فقط در دست اتحادیه‌ها بود که در آن برهه زمانی اتحادیه‌ها و تعاونی‌ها بسیار فعال عمل می‌کردند؛ تا جایی که توزیع حتی به شکل حواله‌ای هم صورت می‌گرفت؛ اما هم‌اکنون ابهامات اساسی در حوزه توزیع ایجاد شده است.

پیش از این نیز، حمیدرضا رستگار، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات با اشاره به عدم شفافیت در بازار عرضه و تقاضای آهن و فولاد، گفت بود، نظارتی در خصوص عرضه و فروش آهن و فولاد وجود ندارد و قیمت‌گذاری آن از دست خارج شده است. همچنین در خصوص نقش و جایگاه اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد و فلزات در بازار و چرخه تولید و توزیع نیز بیان کرده بود که صنعت آهن، فولاد و اتحادیه آهن جزوه حلقه‌ها و زنجیره‌های اصلی در صنعت فولاد است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =