کد خبر 487
۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۳

مدیرعامل فولاد هرمزگان در گفت‌وگوی اختصاصی با آهن‌نیوز تشریح کرد:

اختصاصی | رازهای توسعه بازار همگام با جلب رضایت مشتری

اختصاصی | رازهای توسعه بازار همگام با جلب رضایت مشتری

تضمین سرعت در ارائه‌ی خدمات باکیفیت، خلاقیت، صداقت کاری و برقراری سیستم نظرسنجی از جمله مواردی است که مدیرعامل فولاد هرمزگان آن را سبب ارتقا این شرکت در توسعه کسب‌وکار با رویکرد مشتری‌مداری می‌داند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، در ابتدای این هفته اجلاس جامع مدیریت برتر توسعه کسب‌وکار بار رویکرد مشتری‌مداری در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد و در پی آن "عطاالله معروفخانی" مدیرعامل فولاد هرمزگان توانست لوح تقدیر مدیریت برتر توسعه کسب‌وکار با رویکرد مشتری‌مداری را کسب کند.

ازاین‌رو در گفت‌وگویی اختصاصی از دستیابی شرکت تخت مدیریت وی به این عنوان را جویا شدیم.

جلب رضایت مشتریان باید در اولویت باشد

معروفخانی مهم‌ترین فاکتور در موفقیت هر کسب‌وکاری را جلب رضایت مشتریان عنوان کرد و گفت: رضایت مشتریان با استراتژی مطالعات بازار، خلاقیت و نوآوری در فروش و برندسازی، اولویت‌های فولاد هرمزگان در توسعه فروش و سودآوری بوده است و ما همواره سعی کردیم تا انتفاع دوسویه با مشتریان‌مان ایجاد کنیم.

یک گام جلوتر از تصور مشتریانتان باشید

وی ادامه داد: شرکت‌ها و مدیران موفق همواره باید یک گام جلوتر از تصور ذهنی مشتریان در مورد کالاها و خدمات خود عمل کنند و این امر بدون خلاقیت و نوآوری غیرممکن است.

مدیرعامل فولاد هرمزگان این رویکرد را سبب ایجاد مشتریانی وفادار در شرکت‌ها دانست و گفت: این مشتریان در آینده به‌عنوان سفیران برند شرکت عمل خواهند کرد و این اتفاق یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است.

اهمیت سرعت توأم با کیفیت مطلوب

از معروفخانی در خصوص اهمیت سرعت در ارائه‌ خدمات و کالا پرسیدیم که وی پاسخ داد: ارائه خدمات به‌موقع با کیفیت مطلوب می‌تواند قلب و جان مشتریان را تسخیر کند و تلاش ما بر این است علاوه بر ارتقای رضایت مشتریان، تعالی در عملیات و بهبود مستمر در ارائه خدمات و کیفیت محصولات را محقق کنیم.

حفظ مشتری قدیمی صرفه‌جویی در هزینه است

وی بر بررسی هرروزه‌ی بازار و چگونگی ذائقه‌ی مشتریان تأکید کرد و افزود: تحقیقات به ما نشان می‌دهد که هزینه به دست آوردن یک مشتری جدید، چندین برابر بیشتر از هزینه‌ای است که باید برای حفظ مشتری صرف شود، ازاین‌رو به هر نحوی که شده سعی در حفظ و ایجاد باشگاه مشتریان وفادار داریم.

صداقت کاری، راز ماندگاری

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان صداقت کاری را یکی از دیگر مؤلفه‌های حفظ مشتری خواند و گفت: ما با صداقت کامل محصولات و خدمات را به مشتریان معرفی و به آنان برای تصمیم‌گیری صحیح کمک کنیم چراکه فروش اجباری محصول در درازمدت به ضرر ما خواهد بود.

تقویت سیستم نظرسنجی

معروفخانی در ادامه خاطرنشان کرد: یک کسب‌وکار موفق برای جلب رضایت مشتری به بازخوردها، شکایات و اعتراضات مشتریان با آرامش کامل گوش می‌دهد و هیچ‌چیز بیشتر از یک کسب‌وکار بی‌مسئولیت و غیر پاسخگو، برای مشتریان دافعه ایجاد نمی‌کند، به همین خاطر حتماً باید توجه داشته باشیم که سیستم‌های متنوع اخذ بازخورد و نظر مشتریان را در کسب‌وکار خود استفاده کنیم.

وی در پایان تأکید کرد: روش‌هایی مانند ارسال فرم نظرسنجی به تلفن یا ایمیل مشتریان، تقاضا برای پر کردن فرم نظرسنجی در محل کسب‌وکار خود و... می‌توانند در راستای دریافت نظرات و انتقادات مشتریان و به‌تبع آن جلب رضایت مشتری بسیار تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

کد خبر 487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =