کد خبر 49
۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۹

پرونده سقوط متروپل در صحن علنی مجلس

پرونده سقوط متروپل در صحن علنی مجلس

نماینده آبادان: چرا شهرداری آبادان کنترل گزارش ناظرین نظام مهندسی ساختمان نیمه‌تمام متروپل را متوقف نکرد؟

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز، در پی وقوع حادثه هولناک ریزش ساختمان تجاری-اداری متروپل در آبادان، سه شنبه سوم خرداد نمایندگان مجلس در صحن علنی مجلس خواستار بررسی دقیق علت حادثه تلخ ریزش این ساختمان 10 طبقه در آبادان شده و ورود سریع دستگاه قضایی را در دستور کار قرار دادند.

قالیباف به عنوان رئیس مجلس سیزدهم، ضمن تسلیت وقوع حادثه ناگوار ریزش ساختمان متروپل و کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از هم‌وطنان‌مان، خواستار رسیدگی هرچه سریع‌تر کمسیون عمرانی به ابعاد مختلف حادثه و ارائه گزارش مبسوط به مجلس شدند. همچنین از این کمسیون خواستند تا با کمک مجمع نمایندگان استان خوزستان و نمایندگان آبادان، به فوریت ابعاد مختلف فاجعه را جهت ارائه به نمایندگان ملت مورد بررسی قرار دهند.

ایشان همچنان از بخش‌های انتظامی و امنیتی ضمن بررسی ابعاد وقوع حادثه و شناسایی متخلفین، اقدام عاجل جهت تسلیم آنان به دستگاه قضائی و برخورد قاطع با مقصران آن شدند.

در ادامه مجمع نمایندگان استان خوزستان هم با صدور بیانیه‌ای به دنبال حادثه دلخراش در آبادان خواستار بسیج تمامی امکانات و منابع برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان در این اتفاق ناگوار در آبادان شدند. 

این مجمع از مسئولان کشوری به خصوص مسئولان استان خوزستان خواستند تمامی امکانات و منابع برای برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان گرامی بسیج نمایند تا بخشی از رنج مردم شریف آن شهرستان را جبران کند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، عبدالله ایزدپناه گفت: تا روشن شدن موضوع، فاجعه ریزش ساختمان "متروپل" را پیگیری خواهیم کرد و قطعا با کوتاهی‌های صورت گرفته از هر ناحیه‌ای چه از لحاظ مهندسی و فنی، چه شهرداری و چه دیگر نهادها، قطعا برخورد خواهیم کرد.

سید مجتبی محفوظی نماینده آبادان نیز در پی وقوع این حادثه، در تذکر شفاهی از دادستانی کل کشور خواست تا با عاملان و مسببان حادثه متروپل برخورد قاطع شود.

همچنین سید محمد مولوی نماینده دیگر آبادان با بیان اینکه خوزستان، آبادان و خرمشهر درگیر عبدالخاطی‌هاست، از قوه قضائیه خواست تا مسببین این حادثه را شناسایی و با جدیت پیگیری و اقدام کند.

دیگر نماینده آبادان، جلیل مختار ضمن مطرح کردن پرسشی با این عنوان که چرا شهرداری آبادان کنترل گزارش ناظرین نظام مهندسی ساختمان نیمه‌تمام متروپل را متوقف نکرد، از وزیر کشور و راه و شهرسازی خواست تا به این موضوع ورود کنند.

احمدی بیغش نماینده شازند هم تصریح کرد: فاجعه آبادان، دردی دیگر بر دردهای بی‌تدبیری است. عضو کمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: کاش می‌شد سهم سهل اگاری‌های جانکاه دستگاه‌ها در ساخت و ساز متروپل آبادان و این فاجعه ملی را بدون ترس و واهمه در آورد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 49

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =