کد خبر 4900
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۹

اجرای پروژه سامانه مودیان گامی برای جلوگیری از فساد است

اجرای پروژه سامانه مودیان گامی برای جلوگیری از فساد است

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به گزارش رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از پیشرفت پروژه سامانه مودیان، گفت: اجرای این پروژه می‌تواند آثار مثبتی به همراه داشته باشد و به شفاف سازی اقتصاد و جلوگیری از فساد منجر شود.

به گزارش آهن نیوز؛ جلسه شورای اقتصاد به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد و برخی درخواست‌های دستگاه‌های اجرایی مورد بررسی و تصمیم گیری قرار گرفت.

محمد مخبر در این جلسه با اشاره به گزارش رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از پیشرفت پروژه سامانه مودیان، اقدامات صورت گرفته را پراهمیت و مثبت ارزیابی کرد و گفت: اجرای این پروژه می‌تواند آثار مثبتی به همراه داشته باشد و به شفاف سازی اقتصاد و جلوگیری از فساد منجر شود.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش سازمان برنامه و بودجه از آسیب‌شناسی مصوبات تسهیلات مالی خارجی شورای اقتصاد و اعلام اینکه عملکرد بخش خصوصی در اجرای طرح‌ها بهتر بوده است، بر لزوم در اولویت قرار گرفتن بخش خصوصی برای اجرای طرح ها از طریق فاینانس تاکید کرد.

مخبر از رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز خواست علی رغم اینکه دولت به صورت مستمر جلساتی را برای تحقق رشد تولید و مهار تورم در دستور کار خود دارد، برنامه ای جامع و دقیق برای عملیاتی سازی و تحقق رشد تولید و مهار تورم تدوین و در جلسات آتی شورای اقتصاد ارائه کند.

در این جلسه که وزرای امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، نیرو، سرپرستان وزارتخانه های جهاد کشاورزی و صمت، رییس سازمان برنامه و بودجه، رییس کل بانک مرکزی و سخنگوی دولت نیز حضور داشتند، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور گزارشی از پیشرفت پروژه سامانه مودیان و نماینده سازمان برنامه و بودجه نیز گزارشی از آسیب شناسی مصوبات تسهیلات مالی خارجی شورای اقتصاد طی یک دهه اخیر ارائه کرد.

همچنین در این جلسه درخواست وزارت نفت مبنی بر اصلاح مصوبه شورای اقتصاد موضوع طرح احداث خط لوله تبریز -ارومیه و کارهای تکمیلی توسعه خطوط لوله انتقال فرآورده های نفتی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب رسید.

اصلاح ارقام جدول دریافت و بازپرداخت تسهیلات مالی خارجی برای سه طرح تدارک ۱۵۰ هزار تن ریل، تدارک قطعات ضروری ناوگان ریلی و خرید ۱۵ دستگاه لوکوموتیو جرثقیل دار ۱۲۰ تنی و قطعات یدکی نیز درخواست وزارت راه و شهرسازی بود که در این جلسه مطرح شد و پس از بحث و بررسی به تصویب رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 4900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =