کد خبر 4904
۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۱

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

کاهش نرخ تیرآهن موقتی یا پایدار؟

کاهش نرخ تیرآهن موقتی یا پایدار؟

 قیمت روز تیرآهن در بیشتر کارخانه‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت اما برخی از کارخانه‌ها همچنان بدون تغییر محصولات خود را عرضه کردند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، روند نزولی در قیمت دلار همچنان ادامه دارد و امروز معاملات در کانال ۴۶ هزار تومان نیز برای این ارز صورت گرفت.

برخلاف جو کاهشی بازار آهن و فولاد که بیشتر به نظر می‌رسد روانی و تحت تاثیر اخبار سیاسی و نرخ ارز موقتی است در آن طرف محدودیت برق برای فولادی‌ها در حال تبدیل شدن به یک معضل است که البته وزارتخانه‌های نیرو و صمت، قول مساعدت داده‌اند، اما هنوز هیچ خبری نیست.

ادامه این روند برای صادرات بازار ایران مطلوب نیست؛ به این دلیل که ترکیه در حال نفس تازه کردن برای ورود به بازارهای اقتصادی جدید است و روسیه نیز به دلیل جبران هزینه‌های جنگ، بازارهای صادراتی را می‌یابد و اگر ایران با کاهش تولید و صادرات مواجه شود، قطعا جایگاه خود را در این زمینه از دست خواهد داد.

نکته قابل توجه اینجاست که بازار منتظر صادرات و عرضه یک کشور نمی‌ماند و رقابت در این شرایط معنا پیدا می‌کند.

به هرحال در این راستا، اکنون قیمت‌ها در بازار فولاد با کاهش مواجه شده‌اند، اما باید توجه داشت در این شرایط نوسان قیمت نه به نفع مصرف‌کننده و نه به نفع تولیدکننده است؛ به این دلیل که مصرف‌کننده برای کاهش قیمت بیشتر صبر می‌کند و تولیدکننده به دنبال فروش بیشتر برای تامین سرمایه در گردش خواهد بود.

در معاملات دیروز بازار آهن هم جو حاکم کاهشی بود طوری که نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۳۰۰ الی ۵۰۰ تومان و در بنگاه نسبت ۲۰ الی ۲۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

امروز نیز قیمت روز تیرآهن در بیشتر کارخانه‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان کاهش داشت اما برخی از کارخانه‌ها همچنان بدون تغییر محصولات خود را عرضه کردند. قیمت تیرآهن ۱۴ و ۱۸ ذوبی که بیشترین مصرف را دارند شاخه‌ای ۵۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت. نرخ شاخهای تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان نیز امروز  ۲۰ الی ۲۰۰ هزار تومان کاهش نسبت به آخرین نرخ اعلامی روز گذشته داش که به شرح زیر است.

۱۴      ⬅️    ۴۷۵۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۶۴۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۶۴۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۹۴۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۱۰۰۵۰۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۹۳۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۱۴۰۰۰۰   تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای ۱۴    ⬅️   ۴۲۴۰۰۰۰  تومان

تیرآهن نیمه سبک ذوبی شاخه‌ای ۱۶    ⬅️   ۴۸۹۰۰۰۰  تومان

در بخش کیلو فروشی این محصول در مارخانه ذوب آهن نیز  ۲۰۰ الی ۸۵۰ تومان کاهش قیمت نسبت به دیروز اعلام شد که به شرح زیر است:

۱۴      ⬅️    ۳۰۳۵۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۹۱۰۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۸۸۵۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۸۸۵۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۳۰۳۵۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۹۱۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۷۵۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۳۰۵۵۰   تومان

کد خبر 4904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =