کد خبر 4914
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۳

30 درصد از بازار فولاد اروپا تا سال 2030 سبز می‌شود

30 درصد از بازار فولاد اروپا تا سال 2030 سبز می‌شود

بر اساس سیستم تجارت آلاینده‌های اتحادیه اروپا (ETS)، شرکت‌های صنعتی از سال 2026 مجوز انتشار خود را حذف خواهند کرد، به این معنی که هزینه‌های قابل توجهی متحمل مواد تولید شده با انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز؛ تقاضا برای فولادهای کم‌آلاینده به ویژه در صنعت خودروسازی به طور پیوسته در حال افزایش است.  پیش از این، تقاضا تا حد زیادی اکتشافی بود و مصرف‌کنندگان و حتی تأمین‌کنندگان، مواد جدید را بدون اینکه مایل به پراخت حق بیمه باشند آزمایش می‌کردند .

با این حال، این تغییر کرده است و حق بیمه برای فولاد فیزیکی با انتشار CO2  بیش از یک تن در هر تن فولاد (برای محدوده 1، 2 و 3) در محدوده 200 تا300 یورو در هر تن گزارش شده است.

اکثر فولادسازان اروپایی سرمایه گذاری قابل توجهی در پروژه‌های فولاد سبز برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و رعایت مقررات سختگیرانه اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند . این پروژه‌ها عمدتاً از کوره‌های احیای مستقیم آهن مبتنی بر هیدروژن و کوره‌های قوس الکتریکی (EAF) تشکیل شده‌اند، در حالی که در کوتاه‌مدت تولید فولاد تخت مبتنی بر قراضه افزایش یافته است.

بر اساس قرارداد سبز اروپا، کمیسیون اروپا یک هدف جدید اتحادیه اروپا را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 حداقل 55 درصد در مقایسه با سطوح منتشر شده در سال 1990 پیشنهاد کرد.

بر اساس سیستم تجارت آلاینده‌های اتحادیه اروپا (ETS)، شرکت‌های صنعتی از سال 2026 مجوز انتشار خود را حذف خواهند کرد، به این معنی که هزینه‌های قابل توجهی متحمل مواد تولید شده با انتشار گازهای گلخانه‌ای خواهد شد.

یک منبع کارخانه گفت: "تا سال 2030، 30 درصد از بازار فولاد اروپا سبز [صفر یا نزدیک به صفر] خواهد بود."

در طول هفته منتهی به 8 ژوئن، دو منبع تجاری، حق بیمه فولاد سبز مسطح تولید شده توسط EAF با منشاء اسپانیایی و آلمانی را 200-250 یورو در هر تن گزارش کردند.

یک منبع تولید کننده از حق بیمه 300 یورویی در هر تن برای فولاد تخت تولید شده توسط EAF خبر داد.

منابع معاملاتی در هفته ارزیابی، حق بیمه فولاد سبز مسطح اروپا را 150 تا 200 یورو در هر تن تخمین زدند.

یک تاجر در شمال اروپا گفت: «به طور کلی، 200 تا 300 یورو در هر تن حق بیمه استاندارد برای فولاد کاهش‌یافته CO2 تولید شده از مسیر EAF است.

منابع گفتند که آنها انتظار دارند تقاضا برای فولاد سبز از سوی مصرف کنندگان نهایی در سال های آینده به رشد خود ادامه دهد

مصرف‌کنندگانی که مایل به پرداخت حق بیمه برای سبز شدن هستند

به گفته منابع، مصرف کننده عمده فولاد سبز در حال حاضر صنعت خودروسازی است . با این حال، فعالان بازار خاطرنشان کردند که تقاضا برای فولاد سبز از صنعت ساخت‌وساز «به زودی از طریق قانون نیز به دست می‌آید».

فولاد سبز فست مارکت‌ها، دیفرانسیل نورد تخت داخلی، اروپای شمالی سابق، هر هفته با شاخص تعیین‌شده کویل نورد گرم اروپای شمالی Fastmarkets (HRC) ارزیابی می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 4914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =