کد خبر 4943
۲۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۷

نسل چهارم صنعت بر مبنای هوش مصنوعی استوار است

نسل چهارم صنعت بر مبنای هوش مصنوعی استوار است

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: نسل چهارم صنعت بر مبنای هوش مصنوعی استوار شده است و حرکت به سمت بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها از این طریق میسر است.

به گزارش آهن نیوز؛ رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: نسل چهارم صنعت بر مبنای هوش مصنوعی استوار شده است و حرکت به سمت بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها از این طریق میسر است.

مسعود میرزائی شهرابی در نخستین رویداد عصرانه نوآوری با محوریت هوش مصنوعی و "بلاک چین" و تاثیرات آن بر کسب و کارها افزود: این پارک در تلاش است سهم خود از قراردادهای نفتی و عرصه صنایع معدنی و قراردادهای فولادی را احقاق کند و در این مسیر به کمک نخبگان هوش مصنوعی نیاز است.

وی خاطر نشان کرد: نخستین دهکده فناوری در حوزه صنایع غذایی، کشاورزی و منابع طبیعی در منطقه طرق مشهد تاسیس شده تا بتوانیم الگویی برای سراسر کشور ایجاد کنیم، در حوزه «آی.سی.تی» همواره جزو اولین‌ها بوده‌ایم و دیگر استان‌های کشور از پارک علم و فناوری خراسان رضوی الگو می‌گیرند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی اظهار کرد: در ۲ دهه گذشته توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان نسبت به تمام کشور سرآمد بوده و  خراسان رضوی با تلاش و زحمات کارشناسان اکنون به عنوان قطب فناوری اطلاعات کشور مطرح است.

فعالیت بیش از ۸۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان در خراسان رضوی

میرزائی گفت: حضور بیش از ۸۰ شرکت فناور و دانش بنیان در پردیس ICT پارک علم و فناوری خراسان و دهها شرکت رشدیافته، فارغ تحصیلان و نیز هزاران فعال خصوصی و مردمی این عرصه، یکی از نقاط قوت و سرمایه‌های ارزشمند استان خراسان رضوی است.

وی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حضور در بین ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی و فناوری‌های مشابه، افزود: باید چرخه بازارسازی تضمینی برای پروژه های کلان فناوری‌های نوین ایجاد شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی بیان کرد: با جریان سازی، کار بین رشته‌ای و رسوخ فناوری به صنایع بزرگ با مدل‌های شبکه‌سازی مبتکرانه می‌توان تجاری سازی در حوزه هوش مصنوعی و بلاکچین را ده‌ها برابر کرد، یکی از مصادیق این جریان سازی، تاسیس انجمن بلاک چین خراسان است که تنها انجمن رسمی بلاک چین بعد از انجمن بلاک چین ایران است.

بلاک چین به معنای زنجیره ای از بلوک‌ها است که در فضای مجازی به هم متصل می‌شوند و هر بلوک حاوی اطلاعاتی است که قابل تغییر نیستند. مجموعه بلوک‌ها درکنار هم بلاک چین را تشکیل می‌دهد. در بلاک چین برخلاف داده‌های دیگر با داده‌هایی روبرو هستیم که پس از پر شدن در یک بلوک، امکان نگارش آن و دست بردن در آن فراهم نیست. بلاک چین به دفتر کل توزیع شده در فضای مجازی تشبیه شده است.

میرزایی با بیان اینکه جوانان نخبه یکی از عنصرهای اساسی برای رشد، ارتقاء فناوری، ثروت‌آفرینی و تحقق اهداف هستند، اظهار کرد: ما در استانی قرار داریم که دارای سه عنصر صنایع معدنی، غذایی و خلاق فرهنگی است و خراسان رضوی می‌تواند با بهره‌گیری از این سه عنصر به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 

کد خبر 4943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =