کد خبر 4966
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۹

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

استقبال از تیرآهن و عدم استقبال از میلگرد در بورس کالا

استقبال از تیرآهن و عدم استقبال از میلگرد در بورس کالا

در انتهای معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا با حذف ۵۵/۸ درصد از محصولات عرضه شده ۱۱۰ هزار و ۶۴۵ تن محصول مورد معامله قرار گرفت که برای آن ۷۶ هزار و ۹۵۷ تن تقاضا وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه بورس کالای ایران امروز ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲۵۰ هزار ۱۲۱ تن محصولات نورد فولادی شامل تیرآهن، میلگرد، ناودانی، نبشی و ورق گرم در تالار صنعتی بورس کالا عرضه شود. اما در انتهای معاملات با حذف ۵۵/۸ درصد از محصولات عرضه شده ۱۱۰ هزار و ۶۴۵ تن محصول مورد معامله قرار گرفت که برای آن ۷۶ هزار و ۹۵۷ تن تقاضا وجود داشت.

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز پس از ریزش ۶۱/۶ درصد از آن به مقدار ۵ هزار و ۲۸۷ تن فروش رفت که نرخ پایه آن علاوه بر ۱/۳ درصد کاهش نسبت به هفته قبل ۳ دهم درصد افزایش نسبت به نرخ اطلاعیه داشته به عبارتی با ۱ درصد کاهش قیمتی به مبلغ ۲۴ هزار و ۱۷۸ تومان مورد معامله قرار گرفت. برای این مقدار معامله شده نیز تقاضا حدود دو برابری به مقدار ۱۰ هزار ۲۱۴ تن وجود داشت.

همچنین مقدار عرضه میلگرد بیش از نیمی از آن معادل ۵۳/۵ درصد کاهش داشت و به مقدار ۹۸ هزار و ۱۱۱ تن با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۴۹۶ تومان که نیم درصد افزایش پیدا کرد. تقاضا نیز برای این محصول خیلی بالا نبوده و مقدار آن کمتر از میزان معامله شده بوده و فقط ۶۳ هزار و ۸۵۹ تن ثبت شد.

ناودانی با هزار و ۸۰۰ تن معامله ثبت شده ۲۱/۷ درصد ریزش در حجم داشته و به نرخ پایه ۲۵ هزار و ۹۱۳ تومان معامله شد. 

نبشی نیز با ۷۱/۴ درصد کاهش حجم به مقدار هزار و ۱۴۷ تن و افزایش ۰/۶ درصدی نرخ پایه به قیمت ۲۴ هزار و ۴۲۰ تومان مورد معامله قرار گرفت.

ورق گرم موجود در لیست عرضه امروز نیز در جریان معاملات استقبال بالایی نشده و فقط هزار و ۸۵۰ تن تقاضا برای آن موجودد بود این درحالی است که ۴ هزار ۳۰۰ تن از این محصول با وجود ریزش ۷۷/۲ درصدی نسبت به مقدار عرضه شده معامله شد.میانگین نرخ پایه معامله شده این محصول نیز ۳/۸ درصد کاهش داشت و به مبلغ ۲۵ هزار و ۲۷۷ تومان بر روی تابلوی معاملات به فروش رفت.

تصویر زیر جزئیات نتایج معاملات محصولات مربوط به زنجیره فولاد را به همراه نوسان عرضه و قیمت نشان می‌دهد:

استقبال از تیرآهن و عدم استقبال از میلگرد در بورس کالا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4966

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =