کد خبر 4971
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۰

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد:

در بیست و هفتمین همایش انجمن بین‌المللی سنگ آهن چه گذشت؟

در بیست و هفتمین همایش انجمن بین‌المللی سنگ آهن چه گذشت؟

حق بیمه سبز، کاهش انتشار کربن و جستجو برای سنگ آهن با عیار بالا از جمله موضوعات کلیدی مورد بحث در بیست و هفتمین فروم بین المللی سنگ آهن در استکهلم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از متال بولتن حق بیمه سبز، کاهش انتشار کربن و جستجو برای سنگ آهن با عیار بالا از جمله موضوعات کلیدی مورد بحث در بیست و هفتمین فروم بین المللی سنگ آهن در استکهلم بود.

نکته مطروحه در این کنفرانس که بیش از 260 نماینده از سراسر جهان گرد هم آمده بودند تا بینش خود را در مورد مشارکت صنعت سنگ آهن در جنبش جهانی به اشتراک بگذارند؛ افزایش حق بیمه سبز است تا هزینه‌های فزاینده سرمایه‌گذاری‌های سرمایه سبز در طول سال‌ها جبران شود.

علیرغم کاهش حق بیمه برای سنگ آهن با عیار بالا به دلیل حاشیه‌های ضعیف در فولادسازی سراسر جهان در سال 2022، اکثر نمایندگان در انجمن سنگ آهن معتقدند که حق بیمه سبز برای فولادسازی حضور دائمی در صنعت فولادسازی خواهد داشت.

به گفته توماس آپفل، مدیر کل ریوتینتو برای کربن زدایی فولاد در اقیانوس اطلس، حق بیمه سبز به عنوان ارزشی تعریف می‌شود که مشتری به سازگاری با محیط زیست محصول فراتر از هزینه تولید اولیه آن اختصاص می‌دهد.

حق بیمه سبز ممکن است برای هر محصولی در سراسر زنجیره تامین فولادسازی از محموله‌های سنگ آهن گرفته تا محصولات نهایی فولادی. اعمال شود.

از آنجایی که صنعت فولادسازی به اصلاح رویکرد خود برای ارزش‌گذاری محصولات سبز ادامه می‌دهد، اکثر ناظران بازار مطمئن هستند که بازار آماده مدیریت هزینه‌های اضافی برای محصولات کم آلاینده است.

فرانسوا لاووا، معاون فروش، بازاریابی فنی و توسعه محصولات Champion Iron، گفت: واضح است که حق بیمه سبز باید افزایش یابد تا هزینه‌های فزاینده سرمایه‌گذاری‌های سرمایه سبز در طول سال‌ها جبران شود.

انتظار می‌رود بار هزینه‌های بالاتر برای سنگ آهن سبز بر عهده مصرف‌کنندگان، مالیات‌دهندگان و سهامداران باشد. 

به گفته پائولو کاروالیو، شریک مدیریت منابع زیست محیطی (ERM) اکثر آنها تمایل به پرداخت قیمت‌های بالاتر برای محصولاتی با ردپای کربن کمتر نشان داده‌اند.

با همه این اوصاف، اکثر نمایندگان بر این باورند که صنعت فولادسازی جهانی برای پر کردن شکاف‌های موجود به حمایت قانونی نیاز دارد که راه حل آن می‌تواند به شکل مکانیسم‌های قیمت‌گذاری مرتبط با کربن و مشوق‌های بیشتر باشد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =