کد خبر 4975
۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تیرآهن در ثبات نسبی قیمتی

تیرآهن در ثبات نسبی قیمتی

امروز قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شد اما کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی در برخی سایزهای تیرآهن فایکو و ذوب آهن مشاهده شد. 

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، از ابتدای هفته اخیر که شاهد کاهش قیمت ارز در بازار بودیم و تا کانال ۴۶ تومان نیز ورود کرده بود اما از دیروز نرخ دلار همچنان در کانال ۴۹ تومان در حال معامله است. این وضعیت باعث شده تا بسیاری از خریداران، فعلا تصمیمی به خرید مقاطع فولادی نداشته باشند. همین موضوع، تناسب میان عرضه و تقاضا را به هم زده و اکنون کفه ترازو به سمت عرضه، سنگینی می‌کند. پس فعلا نباید انتظار افزایش چشمگیر قیمت مقاطع فولادی را داشته باشیم.

در بازار دیروز نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در کارخانه نسبت به نرخ اعلامی روز گذشته ۵۰ الی ۲۵۰ تومان افزایش یافت اما ️نرخ تیرآهن ذوب آهن اصفهان در بنگاه بدون تغییر قیمت بود.

امروز نیز قیمت روز تیرآهن در غالب شرکت‌ها بدون تغییر قیمت عرضه شد اما کاهش ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی در برخی سایزهای تیرآهن فایکو و ذوب آهن مشاهده شد. تیرآهن سایز ۱۴ در شاخه ۱۲ متری امروز در بنگاه تهران ۱.۱ درصد گران شد. البته قیمت درب کارخانه همچنان ثابت است. قیمت روز تیرآهن ذوب‌آهن اصفهان امروز برخلاف دیروز در سایزهای مختلف ۴۰ الی ۱۴۰ هزار تومان کاهش در برخی سایزها و ثابت در بقیه سایزها داشت که به شرح زیر است:
 ۱۴      ⬅️    ۴۷۸۰۰۰۰     تومان
۱۶      ⬅️    ۵۶۴۰۰۰۰     تومان
۱۸      ⬅️    ۶۷۵۰۰۰۰     تومان
۲۰      ⬅️    ۷۹۴۰۰۰۰     تومان
۲۲      ⬅️    ۱۰۰۰۰۰۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۱۰۹۰۰۰۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۱۲۲۲۰۰۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۱۵۴۸۰۰۰۰   تومان

در بخش کیلویی نیز نرخ اعلامی این شرکت بدون تغییر بوده و لیست قیمتی زیر در دسترس است:

۱۴      ⬅️    ۳۰۴۰۰   تومان
۱۶      ⬅️    ۲۹۲۵۰   تومان
۱۸      ⬅️    ۲۹۱۰۰   تومان
۲۰      ⬅️    ۲۸۷۰۰   تومان
۲۲      ⬅️    ۳۰۴۰۰   تومان
۲۴      ⬅️    ۲۹۱۰۰   تومان
۲۷      ⬅️    ۲۷۶۰۰   تومان
۳۰      ⬅️    ۳۰۶۰۰   تومان

تیرآهن عرضه شده در بورس کالای امروز هم پس از ریزش ۶۱/۶ درصد از آن به مقدار ۵ هزار و ۲۸۷ تن فروش رفت که نرخ پایه آن علاوه بر ۱/۳ درصد کاهش نسبت به هفته قبل ۳ دهم درصد افزایش نسبت به نرخ اطلاعیه داشته به عبارتی با ۱ درصد کاهش قیمتی به مبلغ ۲۴ هزار و ۱۷۸ تومان مورد معامله قرار گرفت. برای این مقدار معامله شده نیز تقاضا حدود دو برابری به مقدار ۱۰ هزار ۲۱۴ تن وجود داشت.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 4975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =