کد خبر 4989
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۶

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

مشارکت چین و مصر برای تولید فولاد در منطقه اقتصادی کانال سوئز

مشارکت چین و مصر برای تولید فولاد در منطقه اقتصادی کانال سوئز

منطقه اقتصادی کانال سوئز (SCZONE) اعلام کرد که سنگ بنای ساخت تاسیسات فولادی با ساختاری به ارزش ۱۵ میلیون دلار واقع در منطقه همکاری اقتصادی و تجاری سوئز چین-مصر (TEDA Suez) گذاشته شده است.

به گزارش خبرنگار آهن نیوز؛ براساس اخبار منتشر شده، برخی از تولیدکنندگان فولاد مصر به دلیل کمبود ارز مورد نیاز برای واردات مواد خام، مجبور به تعطیلی کارخانه‌های خود و اصلاح یا توقف تولید شدند.

اشرف الجارحی، نایب رئیس شرکت فولاد «الجارحی» اعلام کرد که از ابتدای سال جاری به دلیل کمبود مواد مورد نیاز، تولید خود را متوقف کرده است.

شرکت‌های فولادی دولتی نیز از وضعیت اقتصادی کنونی متضرر شده‌اند، زیرا یکی از مقامات گروه فولاد مصر اظهار داشت که یکی از کارخانه‌های این شرکت در ماه فوریه، مارس و دو هفته پس از تعطیلات عید فطر، تولید خود را متوقف کرد.

در مقابل، شرکت‌های آهن و فولادی که بخشی از تولید خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند، شرایط بهتری داشته‌اند. البته پس از تامین برخی مواد از طریق درآمدهای صادراتی، مجبور به کاهش تولید شده‌اند.

حسن المارکبی، رئیس هیئت مدیره یک شرکت فولادی در مصر گفت: یکی از این شرکت‌ها فولاد المارکبی است که با ظرفیت تولید بین ۳۰ تا ۴۰ درصد فعالیت می‌کند.

طارق الجیوشی نیز گفت: شرکت دیگر فولاد الجیوشی است که به دلیل کمبود ارز و مواد اولیه با ظرفیت کامل کار نمی‌کند.

به گفته وانیس ایاد، رئیس گروه فولادی ایاد، همین امر در مورد شرکت ایاد نیز صدق می‌کند و با شرایط تولید ناپایدار مواجه است.

 البته روز گذشته منطقه اقتصادی کانال سوئز (SCZONE) اعلام کرد که سنگ بنای ساخت تاسیسات فولادی با ساختاری به ارزش ۱۵ میلیون دلار واقع در منطقه همکاری اقتصادی و تجاری سوئز چین-مصر (TEDA Suez) گذاشته شده است. این تاسیسات که به نام CSCEC Steel Egypt شناخته می‌شود، متعلق به CSCEC Science and Industry CSCEC Steel، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت مهندسی ساختمان دولتی چین (CSCEC) خواهد بود.

منطقه اقتصادی کانال سوئز اعلام کرد که تأسیسات جدید در مساحتی به ۲۷۰۰۰ متر مربع ساخته می‌شود و ظرفیت تولید سالانه ۱۴۰۰۰۰ تن سازه‌های فولادی و ۳۰۰ پانل را دارد.  محصولات و خدمات آن برای پروژه‌های ساختمانی در اتحادیه اروپا، خاورمیانه و بازارهای آفریقا صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر 4989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =