کد خبر 5005
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰

مدیر مواد اولیه و بازرگانی فولاد شادگان در گفتگو با آهن‌نیوز:

فولاد شادگان سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی تولید می‌کند

فولاد شادگان سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن‌اسفنجی تولید می‌کند

فولاد شادگان یک چشم‌انداز  ۵ تا ۱۰ساله برای سال‌ های ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ طراحی کرده است و می خواهد وارد عرصه بین المللی شود. محدودیت‌های برق  در فصل تابستان مصرف آهن اسفنجی را در کشور کاهش می‌دهد و باعث انباشته شدن آهن اسفنجی می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، شرکت فولاد شادگان در سال ۱۳۸۶ از موقعیت جغرافیایی کنونی خود اقدام به کلنگ‌زنی شد و طرح‌های ۸ گانه توسعه و تقسیم سرمایه کشوری آن  توسط رئیس جمهور وقت آقای احمدی‌نژاد انجام گرفت که هدف از اجرای این طرح‌ها  توسعه و تقسیم سرمایه‌های کشوری برای مناطق کمتر توسعه یافته و محروم بود تا اینکه  شرکت ایمیدرو دستور ساخت شرکت فولاد شادگان را صادر کرد.

سعید منیعات در گفتگو با آهن‌نیوز درباره طرح‌های فولاد شادگان اظهار داشت: هلدینگ فولاد خوزستان در سال ۱۳۹۴، اقدام به خرید ۶۵ درصد سهام فولاد شادگان کرد و از پیشرفت ۶۵ درصد به ۱۰۰ درصد در قسمت احیا و تولید آهن‌اسفنجی رسید. فاز دوم تولید شرکت فولاد شادگان مربوط به ذوب و ریختگری یا فولادسازی با ۶۵ درصد پیشرفت است.

وی افزود: سپس مسئولین مربوطه مبادرت به تکمیل واحد احیا یا تولید آهن اسفنجی کردند. تکنولوژی احیا یا تولید آهن اسفنجی را در فولاد شادگان PRED یا تکنولوژی بومی سازی ایرانی می‌نامند که در دنیا نظیر ندارد. با تغییراتی که در سال های آینده در زمینه احیا و ریفرمر و تولید کوره آهن اسفنجی می‌ شود باعث کاهش مصرف انرژی و افزایش میزان تولید آهن اسفنجی خواهد شد.

مدیر مواد اولیه و بازرگانی فولاد شادگان با بیان اینکه تولید آهن اسفنجی از نیمه دوم سال ۱۳۹۵ آغاز شد، تصریح کرد: تا الان برای دو تا سه سال متوالی رکورد ظرفیت اسمی آن هم زده شد. یعنی مقرر شد تا سالانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید کنیم که خوشبختانه تولید آن از این ظرفیت فراتر رفت.

منیعات در پاسخ به این سوال که چطور شد فولاد شادگان مبادرت به عرضه آهن اسفنجی کرد، عنوان کرد: فولادشادگان یک چشم‌انداز  ۵ تا ۱۰ساله برای سال‌ های ۱۴۰۵ و ۱۴۱۰ طراحی کرده است و می خواهد وارد عرصه بین المللی شود. محدودیت‌های برق  در فصل تابستان مصرف آهن اسفنجی را در کشور کاهش می‌دهد و باعث انباشته شدن آهن اسفنجی می‌شود. بنابراین شرکت برای اولین سال به فکر توسعه بخش صادرات افتاد و  اقدام به صادر کردن محصول انباشته شده در فصل تابستان به دلیل محدودیت های انرژی کرد و در نظر دارد مقدار ۳۰ هزار تن آهن اسفنجی مازاد بر نیاز خود را از طریق بندر امام خمینی (ره) صادر کند.

به گفته وی، در بحث معادن، هلدینگ فولاد خوزستان به دنبال قرار داد و خرید و تملک معادن است ولی فولاد شادگان هنوز وارد این مرحله نشده  زیرا فولاد شادگان زیر مجموعه هلدینگ فولاد خوزستان است.

انتهای پیام/

کد خبر 5005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =