کد خبر 5008
۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

نماینده مجلس:

صنایع گندله‌سازی را جایی که مردم آب خوردن ندارند تاسیس می‌کنند

صنایع گندله‌سازی را جایی که مردم آب خوردن ندارند تاسیس می‌کنند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مردم در حال کشته شدن در جاده ها هستند و ۸ برابر قیمت خودرو بابت آن هزینه می کنند. وضعیت سیمان در کشور را ببینید. در جایی که مردم آب خوردن ندارند صنایع گندله سازی و سیمان تأسیس شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ جلیل رحیمی جهان آبادی در نشست علنی صبح روز(سه شنبه، ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت عباس علی آبادی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مخالفت با برنامه های وی، با بیان اینکه شما در حال تصمیم گیری برای وزارتخانه ای هستید که سرنوشت مردم را رقم می زند، گفت: ۴۰ درصد تولید ناخالص داخلی، ۳۳ درصد اشتغال کشور، ۷۵ درصد صادرات غیرنفتی، واحدهای صنعتی نیمه کاره، ارز تأمین نشده، خودروهای لگن و بی کیفیت با برنامه هایی که از میدان انقلاب هم می توان آنها را پرینت گرفت و ارائه کرد، قابل حل نیست.

نماینده مردم تربت‌جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی در ادامه خطاب به نمایندگان با تأکید بر اینکه شما نمایندگانی هستید که برای هر رأی و نظری که می دهید باید به خداوند پاسخگو باشید، با اشاره به صفحه ای از برنامه های وزیر پیشنهادی، عنوان کرد: موضوع جمع آوری آب های سطحی در فصل زمستان در حوضچه های ذخیره آب و احداث تصفیه فاضلاب انسانی و بهداشتی از موضوعاتی نیست که از برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت باشد.

وی در ادامه خطاب به علی آبادی گفت: شما خودرو را ۸ برابر قیمت در خارج از نظم به ملت می فروشید. در حال حاضر مصوب شده که ۱۷۶ درصد سود بازرگانی از خودرو گرفته می شود و شما می گویید موافق واردات خودرو هستید اما سابقه شما نشان می دهد زمانی که سمتی داشتید مانع واردات لوکوموتیو به کشور شدید پس چه برنامه ای برای واردات خودرو با عوارض ۱۷۶ درصد دارید.

رحیمی جهان آبادی در ادامه برنامه های وزیر پیشنهادی صمت را یک انشای کلی دانست و افزود: تولید حداکثری در معدن و سیمان یک انشا است. شما نمایندگان امین مردم هستید و در حال رأی دادن به یک انشا به جای برنامه برای وزارتخانه صمت هستید و ممکن است ۶ ماه دیگر همینجا بایستید و بگویید وزیر باید استیضاح شوید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: اینجا خانه ملت است و قرار است درد ملت پیگیری شود. من فرض می گیرم مدرک تحصیلی آقای علی آبادی درست باشد و کاری به شخصیت والای ایشان ندارم. من به برنامه ایشان انتقاد دارم، برنامه ای که حتی خود وزیر پیشنهادی آن را نخوانده است. هر کدام از شما به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی شوید، مشاوران شما مشابه این برنامه را در کشوی شما قرار می دهند.

وی ادامه داد: مردم در حال کشته شدن در جاده ها هستند و ۸ برابر قیمت خودرو بابت آن هزینه می کنند. وضعیت سیمان در کشور را ببینید. در جایی که مردم آب خوردن ندارند صنایع گندله سازی و سیمان تأسیس شده است.

رحیمی جهان آبادی با انتقاد از نحوه تقسیم بندی مسئولیت ها در کشور عنوان کرد: کسی که پزشک اطفال است وزیر خارجه می شود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار می شود و این مشکل کل دولت ها و کل جناح های ما است و همین باعث شده که کشور به روز سیاه بشیند و کمر مردم زیر بار تورم بشکند.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید به جوابی که به خدا، ملت و تاریخ می دهید فکر کنید و بعد به کسانی رأی دهید که برنامه های شعاری و انشایی دارند.

منبع: خانه ملت

انتهای پیام/

کد خبر 5008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =