کد خبر 5020
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۰

کارخانه فولاد قروه سال ۱۴۰۶ به بهره برداری می رسد

کارخانه فولاد قروه سال ۱۴۰۶ به بهره برداری می رسد

مدیرعامل شرکت صنایع فولاد کردستان گفت: زنجیره فولاد قروه قرار است در افق ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد.

به گزارش آهن نیوز؛  محمدرضا احمدی در جریان بازدید استاندار کردستان از شرکت فولاد زاگرس قروه اظهار کرد: سرمایه گذاری صورت گرفته برای زنجیره فولاد قروه ۱۷ هزار میلیارد تومان است که در قالب ارزی ۲۳۲ میلیون یورو و ریالی هفت هزار میلیارد تومان است و قرار است در افق ۱۴۰۶ به بهره برداری برسد.

استاندار کردستان هم در این بازدید گفت: این مجموعه در راستای بهره مندی مردم استان از منابع خدادادی است و برای بحث فرآوری و تولید سالها از مطالبات مردمی بوده و از سال گذشته عملیاتی شد.

وی یادآور شد: توقع داریم این مجموعه با قدرت پیش برود و مزیت تولید فولاد را عاید قروه کند و در کنار آن اشتغال نیز به همراه داشته باشد.

لزوم جبران عقب ماندگی سرمایه گذاری در کردستان

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم اظهار کرد: از راهبردهای حاکمیت و دولت برای جبران عقب ماندگی، سرمایه گذاری مبتنی بر ظرفیتهای هر منطقه است

پرویز اوسطی افزود: با اقتصاد تک بعدی کشاورزی کردستان و درآمد صرف آن پیشرفت میسر نیست که با توجه به پتانسیل معدنی در صورت سرمایه‌گذاری مناسب شاهد جهش در توسعه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: زنجیره فولاد کردستان با توجه به ذخایر ۱۰۰ میلیون تنی در قروه می تواند زنجیره ارزش و صنایع اقماری را تکمیل کند و امیدواریم هرچه زودتر بهره‌برداری شود.

نماینده قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سهم اصلی با ۴۴ درصد این شرکت از آن ایمیدرو و بقیه متعلق به سرمایه گذاری توسعه فلزات و معادن ایران است و مشکل مالی وجود ندارد و انتظار این است که کارها زودتر پیش برود.

اوسطی گفت: یکی از مشکلات عمده در قروه ورود دانش فنی خارجی به مجموعه و تامین منابع ارزی است که در صورت تاخیر، بهره‌برداری طرح عقب می افتد و امیدواریم که طرح در سه سال بهره‌برداری شود.

وی تاکید کرد: اشتغال در این مجموعه باید ۱۰۰درصد بومی و مسوولیتهای اجتماعی ادامه داشته باشد.

تامین آب و برق فولاد قروه

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان هم اظهار کرد: زنجیره فولاد از پروژه‌های مهم استان در زمینه سنگ آهن است و می تواند تحول بزرگی در صنعت استان ایجاد کند.

بختیار خلیقی با بیان اینکه این طرح در راستای ۴۸ طرح پیشران کشور است، افزود: آب و برق کارخانه فولاد قروه تامین شده و بعد از تکمیل، چاه های استفاده پلمب و از آب های زیرزمینی و سطحی در دوران بهره برداری استفاده نخواهد شد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر 5020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =