کد خبر 5025
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳

آهن‌نیوز از بازار آهن گزارش می‌دهد:

تغییرات روند قیمت میلگرد در هفته چهارم خرداد

تغییرات روند قیمت میلگرد در هفته چهارم خرداد

بررسی نمودار تغییرات هفتگی سایزهای مختلف میلگرد در طول هفته گذشته نشان می‌دهد نوسان میگرد سایز ۱۲ بیشتر از سایزهای دیگر بوده و میلگرد سایز ۲۵ با ثبات بیشتری در طول هفته همراه بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، نرخ دلار در طول هفته گذشته با نرخ ۴۹ هزار و ۳۶۰ تومان شروع و با ادامه روند کاهشی تا کانال ۴۶ تومان مجدد در در رنج قیمتی ۴۸ تومان در روز پنجشنبه معامله شد.

در این میان بازار میلگرد نیز همراه با ثبات نسبی و نوسانات قیمت کاهشی و افزایشی ادامه یافت اما برخی از مبادی فروش نیز افزایش قیمت در برخی سایزها اعلام کردند. به نظر می رسد که روند کاهش نرخ دلار ادامه یابد و پیش‌بینی می‌شود با توجه به آزادسازی برخی منابع ایران در عراق و همچنین انتشار خبر توافق هسته‌ای به پله‌های پایین‌تر نیز برسد.

اکنون فولاد با اینکه کاهش قیمت را تجربه کرده و انتظار می‌رود رونق بیشتری در این بخش اتفاق بیفتد اما هنوز هم این بازار با رکورد همراه است.

از طرف دیگر نگرانی که وجود دارد این است که با این کاهش قیمت ارز صادرات امکان دارد تنزل پیدا کند که منجر به بیکاری و کسری بیشتر بودجه می‌گردد. هرچند کاهش نرخ دلار برای عامه جامعه مطلوب است، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که نوسان کاهشی قیمت میلگرد برخلاف سیگنال افزایشی شمش در بورس کالا هم‌خوانی ندارد.

با توجه به مجموع شرایط حاکم بر کشور، به گفته فعالان بازار فولاد با وجود اعمال محدودیت برای مصرف برق در تابستان احتمال افت حدود ۲۰‌ درصد از حجم تولید صنایع فولادی مشابه سال‌های اخیر متصور است.

بررسی نمودار تغییرات هفتگی سایزهای مختلف میلگرد در طول هفته گذشته نیز نشان می‌دهد نوسان میگرد سایز ۱۲ بیشتر از سایزهای دیگر بوده و میلگرد سایز ۲۵ با ثبات بیشتری در طول هفته همراه بود.

آنچه که مسلم است تمامی سایزها شروع هفته بالاترین نرخ را داشته‌اند اما در طول هفته همراه با کاهش نرخ ارز قیمت میلگرد نیز با ثبات و کاهش همراه بوده است.

تغییرات روند قیمت میلگرد در هفته چهارم خرداد

این در حالی است که در جریان معاملات میلگرد بورسی در هفته گذشته که در تاریخ‌های ۲۰ و ۲۴ خرداد انجام گرفت در مجموع ارزش معاملات برای حجم ۹۹ هزار و ۳۱۱ تن معامله شده  ۱۲ میلیارد و ۶۲۳ میلیون و ۶۰۶ هزار و ۲۷۳ ریال ثبت شد. میانگین موزون نرخ معامله شده برای میلگرد در این هفته ۲۳ هزار و ۵۸۱ تومان به ازای هر کیلو بدون محاسبه ارزش افزوده است که پایین‌ترین نرخ معامله شده ۲۲ هزار و ۷۵۲ تومان مربوط به محصول میلگرد ۱۴ تا ۲۰ -A۳ عرضه شده توسط فولاد کاوه اروند بوده و بالاترین نرخ معامله این محصول برای میلگرد ۱۲-A۳ عرضه شده توسط صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه مبلغ ۲۴ هزار و ۳۶۸ تومان بود.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =