کد خبر 5028
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۸

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

ادامه سریال غلبه عرضه بر تقاضای محصولات فولادی

ادامه سریال غلبه عرضه بر تقاضای محصولات فولادی

در انتهای معاملات محصولات زنجیره فولاد با حذف حدود ۵۰ درصد از حجم کالاهای عرضه شده، یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۹۲۶ تن محصول با مجموع تقاضای کمتر از این حجم به مقدار یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۳۷ تن معامله شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ قرار بود ۲ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۲۷۶ تن محصول شامل محصولات نورد فولادی، سنگ آهن و آهن اسفنجی در تالار صنعتی و حراج باز عرضه شود اما در انتهای معاملات محصولات زنجیره فولاد با حذف حدود ۵۰ درصد از حجم محصولات، یک میلیون و ۱۶۳ هزار و ۹۲۶ تن محصول با مجموع تقاضای کمتر از این حجم به مقدار یک میلیون و ۹۵ هزار و ۸۳۷ تن معامله شد.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد و گرم خودرو و سرد لوازم خانگی بود که در انتهای معاملات بازهم سبد میلگرد ساده صنعتی به علت نبود تقاضا به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد، همچنین شمش بلوم نیز مشابه چنین دلیلی حذف شد.

تیرآهن عرضه شده در میان محصولات امروز که به حجم هزار و ۸۸۶ تن و نرخ پایه ۲۴ هزار و ۱۷۸ تومان به ازای هر کیلو عرضه شده بود به طور کامل معامله شد و با تقاضای نسبتا خوبی نیز به مقدار ۲ میلیون و ۶۲۲ تن مواجه شد. طبق اطلاعیه، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ توسط ذوب آهن اصفهان با نرخ ثابت برای تاریخ تحویل ۳۱ تیر عرضه شده است. گفتنی است نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

همانطور که اشاره شد پس از حذف ۱۵ هزار و ۱۶۲ تن سبد میلگرد ساده صنعتی، ۳ هزار و ۴۹۸ تن میلگرد کلاف نیز امروز به تابلوی معاملات راه پیدا نکرد و فقط هزار تن میلگرد آلیاژی که هزار و ۴۰۰ تن تقاضا برای آن وجود داشت با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۵۴۲ تومان مورد معامله قرار گرفت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز هم که مقدار ۳۶ هزار و ۴۴۰ تن با نرخ پایه ۲۳ هزار و ۸۴۳ تومان عرضه شده بود تماما از تابلوی معاملات حذف شد. 

امروز همچنین انواع ورق سرد خودرو و لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۶ هزار و ۴۴۰ تومان و ورق گرم خودرو با قیمت ۲۶ هزار و ۹۷۶ تومان در لیست عرضه موجود بود که به طور کامل معامله شدند.

محصولات سنگ آهن امروز نیز شامل سنگ آهن دانه بندی، گندله سنگ آهن و کنسانتره سنگ آهن است که پس از حذف کامل سنگ آهن دانه‌بندی مقدار حدود ۵۰ درصد دو مورد بعدی نیز حذف شده و با تغییر قیمت جزئی و با استقبال نه چندان بالا به فروش رفتند.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، از ۱۲۸ هزار تن آهن اسفنجی عرضه شده با حذف ۷/۸ درصد که مربوط به محصول مجتمع فولاد خراسان بود ۱۱۸ هزار تن با همان نرخ پایه ۱۲ هزار و ۷۰۹ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده معامله شد.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل و نتیجه پایان معاملات را نشان می‌دهد.

ادامه سریال غلبه عرضه بر تقاضای محصولات فولادی

ادامه سریال غلبه عرضه بر تقاضای محصولات فولادی

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =