کد خبر 5041
۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۶

آیا اروپا مهد فولاد سبز خواهد بود؟

آیا اروپا مهد فولاد سبز خواهد بود؟

بنا به گزارش فست مارکتز، در بازار اروپا، تقاضا برای فولاد سبز به ویژه در صنعت خودروسازی به طور مداوم در حال افزایش است و تامین‌کنندگان آن موفق به دستیابی به حق بیمه قیمت مناسب می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از متال بولتن بنا به گزارش فست مارکتز، در بازار اروپا، تقاضا برای فولاد سبز به ویژه در صنعت خودروسازی به طور مداوم در حال افزایش است و تامین‌کنندگان آن موفق به دستیابی به حق بیمه قیمت مناسب می‌شوند.

در گذشته، تقاضا برای فولاد کم کربن عمدتاً مبتنی بر تحقیقات بوده است. مصرف‌کنندگان بدون نیاز به پرداخت حق بیمه، تامین کنندگان و مواد جدید را آزمایش می‌کردند، اما اکنون این موضوع تغییر کرده است.

اکثر تولیدکنندگان فولاد اروپایی سرمایه‌گذاری قابل توجهی در پروژه‌های زیست محیطی برای کاهش انتشار کربن و رعایت مقررات اتحادیه اروپا اعلام کرده‌اند. این پروژه‌ها عمدتاً مربوط به تولید آهن از طریق احیای مستقیم با هیدروژن و نصب کوره‌های قوس الکتریکی (EAF) می‌باشد. در کوتاه مدت، تولید محصولات تخت بر پایه قراضه رو به رشد است.

بر اساس قرارداد سبز اروپا، کمیسیون اروپا یک هدف جدید اتحادیه اروپا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال 2030 حداقل 55 درصد در مقایسه با سطوح سال 1990 پیشنهاد کرد. علاوه بر این، کمک هزینه‌های رایگان برای شرکت‌ها بین سال‌های 2026 تا 2034 تحت اتحادیه اروپا ETS حذف خواهد شد.

 به گفته یک منبع آگاه، 30 درصد از بازار فولاد اروپا تا سال 2030 سبز (با آلایندگی صفر یا نزدیک به صفر) خواهد بود.

برای هفته 1 تا 8 ژوئن، منابع معاملاتی Fastmarkets، حق بیمه اروپا برای فولاد نورد مسطح سبز را 150-200 یورو در تن تخمین زدند. به گفته یک تاجر از شمال اروپا، به طور کلی، 200-300 یورو در تن حق بیمه استاندارد برای فولاد کم CO2 است.

به گفته خودی‌ها، تقاضا برای فولاد سازگار با محیط زیست از سوی کاربران نهایی در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت. مصرف‌کننده اصلی فولاد سبز در حال حاضر صنعت خودروسازی است، اما تقاضای بخش ساخت و ساز ممکن است به زودی به لطف قوانین اروپا ظاهر شود.

مطابق گزارشات، سوئد 571.8 میلیون دلار در تحول تولید سبز سرمایه‌گذاری می‌کند. این وجوه در یک کوره قوس الکتریکی جدید و فرآوری مواد اولیه سرمایه‌گذاری خواهد شد.

علاوه بر این، سرمایه‌گذاری در خط برق آینده و هزینه‌های بازسازی آن موردنیاز خواهد بود. این شرکت در حال حاضر با راه‌اندازی فولاد جدید SSAB Zero با آلایندگی صفر CO2 و تولید با استفاده از انرژی بدون سوخت فسیلی، جاه طلبی‌های زیست محیطی خود را افزایش می‌دهد.

در آوریل 2023، شرکت سالزگیتر تقریباً یک میلیارد یورو بودجه عمومی برای پروژه فولادسازی مبتنی بر هیدروژن خود به عنوان بخشی از برنامه تحول  SALCOSدریافت کرد.

در حال حاضر در سال 2026، این شرکت انتظار دارد که حجم قابل توجهی فولاد سبز تولید کرده و در دسترس مشتریان قرار دهد.

انتهای خبر/ف 

کد خبر 5041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =