کد خبر 5047
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
راهکارهای حداقلی دولت علت خاموشی برق صنایع!

دولت در ارتباط با تأمین برق و گاز صنایع فولادی با مشکل روبرو است و این موضوع مربوط می‌شود به برنامه‌های دولت در ارتباط با بحث نیروگاه‌ها و توسعه و تعمیرات آنها و همچنین برنامه‌ای که همگام با افزایش تولید در کشور باید در نیروگاه‌ها اتفاق بیفتد تا بتواند برق و گاز مورد نیاز صنایع و به‌ویژه صنایع فولادی را تأمین کند.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، با توجه به افزایش بی‌سابقه درجه حرارت و گرمای شدید هوا طی چند روز اخیر، مصرف برق در کل کشور روند صعودی زیادی داشته است‌. متولیان شرکت برق منطقه‌ای و شرکت‌های توزیع برق از مدت‌ها قبل از شروع فصل تابستان و از اواخر سال گذشته طرح‌های مختلف مدیریت مصرف را طراحی و تدوین و برنامه‌ریزی کرده‌اند و از ۱۵ خردادماه به مرحله اجرا گذاشتند. یکی از این طرح‌ها، قطعی برق صنایع فولادی بوده که موجب کاهش تولید محصولات فولادی و افزایش قیمت آنها می‌شود.

بهرام شکوری، رئیس سابق اتاق بازرگانی صنایع فولادی و معدنی ایران در گفتگو با آهن‌نیوز درباره برنامه‌های اتاق بازرگانی برای کمک به مدیریت انرژی فولاد خصوصاً در فصل تابستان، اظهار داشت: دولت در ارتباط با تأمین برق و گاز صنایع فولادی با مشکل روبرو است و این موضوع مربوط می‌شود به برنامه‌های دولت در ارتباط با بحث نیروگاه‌ها و توسعه و تعمیرات آنها و همچنین برنامه‌ای که همگام با افزایش تولید در کشور باید در نیروگاه‌ها اتفاق بیفتد تا بتواند برق و گاز مورد نیاز صنایع و به‌ویژه صنایع فولادی را تأمین کند. یعنی مشکل اساسی در دولت و وزارت نیرو است.

وی افزود: ما همیشه گفتیم که طرح‌های انرژی باید تدوین شود و برنامه‌های توسعه‌ای که در بخش‌های مختلف کشور اتفاق می‌افتد به موازات هم صورت بگیرد که اگر انجام نگیرد فولاد توسعه پیدا می‌کند و خود را به چشم‌انداز ۱۴۰۴ که منظور تولید ۵۵ میلیون تن است نزدیک می‌کند اما متاسفانه وزارت نیرو خود را در تامین آب، برق و گاز موظف نکرده یا حوزه حمل و نقل خود را همگام با توسعه‌هایی که در فولاد اتفاق می‌افتد هماهنگ نساخته است تا حمل ونقل ریلی و جاده‌ای و دریایی را توسعه بدهد.

رئیس سابق اتاق بازرگانی صنایع فولادی و معدنی ایران در پایان تاکید کرد: به همین منوال برای سایر سازمان‌ها هم این اتفاق می‌افتد. به‌عنوان مثال شما تولید می‌کنید اما برقی ندارید که تولید را ادامه دهید یا گازی ندارید که محصول را تولید کنید و یا امکان حمل و نقل آن را فراهم نکردید تا به مقاصد صادراتی برسانید. بنابراین اگر سایر سازمان‌ها همسو با برنامه‌های  توسعه‌ای خود عمل نکنند این نابسامانی می‌تواند برای مجموعه فعالان اقتصادی به‌ویژه حوزه فعال فولادی رقم بخورد.

انتهای پیام/ 

کد خبر 5047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =