کد خبر 5049
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷

رشد ۸ درصدی تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه

رشد ۸ درصدی تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه

مدیرعامل فولاد مبارکه از رشد ۸ درصدی تولید محصولات ویژه در فولاد مبارکه خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدیاسر طیب‌نیا در جلسه کمیته مدیریت خردادماه این شرکت که با حضور معاونان و مدیران فولاد مبارکه در محل برگزاری جلسات شرکت برگزار شد، تصریح کرد: طی دو سال اخیر و به ویژه از ابتدای سال جاری، یکی از اهدافی که در دستور کار شرکت و حتی گروه فولاد مبارکه قرار گرفته تولید محصولات ویژه است و این مهم در تابلو اهداف تمامی نواحی شرکت آمده و هر ماه روند حرکت در این مسیر را کنترل و پایش می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۱۴ محصول جدید در فولاد مبارکه تولید و به بازار عرضه شد، ادامه داد: تولید چند محصول جدید دیگر نیز برای سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته شده است و هم اکنون، با همکاری واحدهای ذی‌ربط، مراحل تولید آن‌ها در حال بررسی است. تولید آزمایشی برخی از آن‌ها نیز در حال انجام است.

مدیر عامل فولاد مبارکه از آغاز عملیات تعمیرات اساسی خط تاندم و اسیدشویی شماره یک فولاد مبارکه خبر داد و با بیان اینکه این تعمیرات بزرگ در چابک‌سازی سازمان و تامین حداکثری نیاز کشور به انواع ورق نقش بسزایی دارد، بر تدارک و اتخاذ تمهیدات لازم برای انجام و تسریع اقدامات در این بخش تاکید کرد.

حرکت خطوط تولید در مسیر جهت‌گیری‌های سازمان

وی با مثبت ارزیابی کردن شاخص‌های ایمنی و رشد کیفی محصولات گفت: اگرچه دست‌یابی به رکوردهای کمی ارزشمند است، اما افزایش سطح کیفی محصولات و افزایش محصولات منطبق با سفارش طی ماه‌های اخیر نشان می‌دهد شرکت و به‌ویژه خطوط تولید به‌درستی در مسیر جهت‌گیری‌های سازمان در حال حرکت‌اند.  

تاکید بر افزایش سطح کیفی کنسانتره تحویلی از سوی معادن 

طیب نیا با تاکید بر اهمیت افزایش سطح کیفی کنسانتره از سوی معادن خاطرنشان کرد: کارشناسان خرید فولاد مبارکه باید با تعاملات بیشتر با معادن، تولید محصولات کیفی را مطالبه کنند تا معدن‌کاران نیز با ارتقای کیفیت محصولات خود، راه تولید محصولات کیفی را با تحویل کنسانتره کیفی‌تر به شرکت هموار سازند.

وی با اشاره به هدف‌گذاری فولاد مبارکه برای حفظ سهم تولید خود در فولاد کشور افزود: برای دست‌یابی به اهداف امسال نیز باید در تامین موجودی‌های گندله و کنسانتره و به‌طورکلی مواد اولیه موردنیاز شرکت به‌گونه‌ای عمل کنیم که با توجه به تغییر فصول و محدودیت‌های انرژی، برای دست‌یابی به اهداف کمی و کیفی شرکت با مشکل مواجه نشویم.

بهره‌ برداری حداکثری از ظرفیت‌های موجود

مدیر عامل فولاد مبارکه گفت: ظرفیت‌های ایجادشده در شرکت در همه زمینه‌ها به‌ویژه در بخش معادن و سنگ‌آهن باید همواره آماده‌به‌کار باشد و معاونت امور معادن شرکت و شرکت‌های زیرمجموعه که در این حوزه ماموریت دارند باید هریک به وظایف محوله به‌گونه‌ای همت گمارند که در هیچ‌یک از مقاطع زمانی با مشکل کمبود مواد اولیه و سنگ‌آهن مواجه نشویم.

به گفته وی، همچنین باید به حوزه خرید و انتقال سنگ‌آهن از سنگان و توسعه ناوگان حمل‌ونقل توجه بیشتری داشته باشیم و با اتخاذ راهکارهای مناسب در این بخش نیز نهایت بهره‌برداری از ظرفیت‌های موجود را صورت دهیم. در حوزه فعالیت‌های معدنی فولاد مبارکه، پروژه‌هایی که با شناسایی تکنولوژی روز دنیا و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان سرعت بیشتری پیدا می‌کنند، باید بیش‌ازپیش موردتوجه قرار گیرند، زیرا استفاده ظرفیت‌های دانشی، تخصصی و مشاوران زبده می‌تواند در بسیاری مواقع فرایند کار را دگرگون کند.

انتهای پیام/ 

کد خبر 5049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =