کد خبر 5055
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵

تهدید صنعت اروپا با کمبود انرژی در آینده

تهدید صنعت اروپا با کمبود انرژی در آینده

نگرانی اتحادیه اروپا از بحران انرژی کاهش یافته، اما نگرانی‌های بلند مدت همچنان ادامه دارد!

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از متال بولتن، برخی از تحلیلگران می‌گویند که اتحادیه اروپا سال گذشته موفق شد مرهمی را بر روی زخم خود بزند.

نیک وب، مسئول مدیریت ریسک و پوشش کالا در رایرسون، گفت: «اروپا با آب و هوای گرم‌تر از حد انتظار مواجه شد و از مسائل مربوط به تامین انرژی اجتناب کرد که ما به مدت ۶ تا ۹ ماه به مردم درباره آن هشدار می‌دادیم.

وی افزود: در طول فعالیت هیچ لحظه‌ای نبود که مجبور شوند تولید را خاموش کنند و اقتصاد را با مصرف انرژی جیره‌بندی کنند. اما من هنوز فکر می‌کنم که برخی از این مسائل انرژی ممکن است روی میز باشد و ما تنها چند ماه یا شاید چند سال از بحران را زیر پا گذاشتیم.

چالش جاری، ایجاد تعادل بین روشن نگه داشتن چراغ‌ها و حفظ تولید -از جمله در بخش فولاد- در میان اهداف کاهش وابستگی به گاز روسیه است.

تحلیلگران گفتند که انجام این موفقیت با استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و افزایش تسهیلات واردات گاز طبیعی مایع یک شبه اتفاق نخواهد افتاد.

در اتحادیه اروپا، ترس فزاینده‌ای وجود دارد که یارانه‌های ایالات متحده، همراه با هزینه‌های بالای انرژی ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، ممکن است منجر به غیرصنعتی شدن اروپا شود.

طرح REPowerEU که سال گذشته توسط اتحادیه اروپا ایجاد شد، با هدف تنوع بخشیدن به منابع انرژی جایگزین، از جمله هیدروژن تجدیدپذیر و تسریع انرژی پاک مانند باد و خورشید که می‌تواند در داخل کشور تولید شود، است.

کمیسیون اروپا در این طرح گفت: انتظار می‌رود حدود ۳۰ درصد از تولید فولاد اولیه اتحادیه اروپا تا سال ۲۰۳۰ بر اساس هیدروژن تجدیدپذیر کربن زدایی شود.

بر اساس CSIS، اتحادیه اروپا قبلاً پرداخت اقساط و استقرار سایر تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را سرعت بخشیده است.

در گزارش CSIS آمده است: «تاسیسات جدید برق خورشیدی در سال ۲۰۲۲ به میزان ۴۷ درصد رشد کردند که معادل نیاز برق ۱۲.۴ میلیون خانه اروپایی است. اگرچه هزینه‌های ناپایدار بادهای مخالف قوی برای تامین‌کنندگان توربین‌های بادی ایجاد کرد، ظرفیت بادی جدید نیز در سال ۲۰۲۲ نسبتاً افزایش یافت و باد خشکی حدود ۹۰ درصد از این رشد را به خود اختصاص داد. تخمین زده می‌شود که رشد ظرفیت بادی و خورشیدی ممکن است ۱۱ میلیارد دلار در واردات گاز از زمان تهاجم روسیه به اوکراین صرفه جویی کرده باشد.

در حال حاضر، حداقل، ترس فاجعه بار از سقوط اقتصادی مبتنی بر انرژی کاهش یافته است. اما وقتی به ماه‌های زمستان و اواخر سال ۲۰۲۳ و اوایل سال ۲۰۲۴ فکر می‌کنیم، پرسش «چه می‌شد» دوباره وارد عمل می‌شود ولی بازار اروپا همچنان منتظر به یافتن جوابی برای  پرسش (چه می‌شود) است.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =