کد خبر 5075
۲۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۵

احیای ۱۱ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان

احیای ۱۱ واحد صنعتی و معدنی در استان زنجان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در فصل بهار ۶ واحد صنعتی و ۵ واحد معدنی در زنجان به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش آهن نیوز؛ مجید گلشنی ظهر یکشنبه در جلسه شورای اداری استان زنجان اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۲۳۸ فقره پروانه بهره‌برداری با سرمایه‌گذاری به روز نشده ۲۲ هزار میلیارد تومانی در سازمان صمت صادر شده که برای ۴۸ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

وی ابراز کرد: ۲ هزار و ۲۷۱ جواز تأسیس با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۰۶ هزار میلیارد تومانی در دست بررسی است که صدور آن فرصت اشتغال ۹۰ هزار نفری در استان ایجاد می‌کند که معمولاً کمتر از ۲۰ درصد جواز تأسیس ها منجر به صدور پروانه بهره‌برداری می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با اشاره به اینکه ۴۴۷ فقره معدن روی نقشه کاداستر استان قرار دارد، بیان کرد: ۳۷۴ معدن با سرمایه‌گذاری ۴۵۲ میلیارد تومانی دارای پروانه بهره‌برداری است که ۱۴ میلیون تن ماده معدنی از آن‌ها استخراج می‌شود.

وی به فعالیت ۹۲ اتحادیه در سطح استان اشاره کرد و گفت: برای ۴۳ هزار واحد صنفی پروانه صادر شده است و مقرر شده چهار اتحادیه به شکل جفت با یکدیگر ادغام شود و تعداد اتحادیه‌ها ۹۰ مورد خواهد بود.

گلشنی با اشاره به اینکه در سال ۴۰۱ تعداد ۱۳۹ فقره پروانه صادر شده است، عنوان کرد: این پروانه‌ها سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی را به دنبال داشته و امسال نیز ۳۸ فقره پروانه صادر شده که ۲۷ درصد تحقق پروانه‌های سال گذشته را شامل می‌شود.

وی تعداد پروانه‌های اکتشاف معدن در سال گذشته را ۴۰ فقره برشمرد و افزود: امسال ۲۵ پروانه صادر شده که ۶۲.۵ درصد اقدامات سال قبل را شامل می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان زنجان ادامه داد: سال گذشته ۸ فقره پروانه بهره‌برداری معدن با سرمایه‌گذاری ۱۵ میلیارد تومانی صادر شده که در سه ماهه امسال نیز با تحقق ۱۰۰ درصدی شاهد صدور پروانه بهره‌برداری برای ۸ معدن بودیم.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۰۰ میلیارد تومان حقوق دولتی معادن دریافت شده است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۱ نیز حقوق دولتی معادن یک هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

گلشنی به احیای ۲۱ واحد صنعتی و چهار واحد معدنی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سه ماهه نخست امسال نیز ۶ واحد صنعتی و پنج واحد معدنی به چرخه تولید بازگشتند.

وی رقم صادرات محصولات در سال ۴۰۰ را ۵۶۵ میلیون دلار خواند و افزود: در سال گذشته ۵۷۳ میلیون دلار محصول از استان صادر شده و در سه ماهه نخست امسال نیز حجم ارزی صادرات ۷۲ میلیون دلار بوده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان برندسازی و تاجرسازی را از اهداف مهم استان دانست و گفت: ایجاد تنوع در سبد محصولات صادراتی و تربیت تجار قوی برای ما بسیار مهم است و تلاش داریم صادرات محصولات استان و حتی استان‌های همجوار از گمرک زنجان انجام شود.

وی ادامه داد: انجام امور بازرگانی و انتقال کارت‌های بازرگانی شرکت‌های بزرگ به زنجان نیز از برنامه‌های مهم است؛ چراکه کارت بازرگانی ۶۷ شرکت بزرگ در تهران است و انتقال آن به زنجان را مهم می‌دانیم.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 

کد خبر 5075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =