کد خبر 5089
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۷

احداث پردیس فناوری صنایع معدنی در شرق کشور

احداث پردیس فناوری صنایع معدنی در شرق کشور

رئیس پارک علم و فناوری خراسان گفت: به‌زودی پردیس فناوری صنایع معدنی در مجاورت مجتمع‌های فولادی احداث خواهد شد.

به گزارش آهن نیوز؛ آقای مسعود میرزایی با بیان اینکه به‌زودی افتتاح پردیس فناوری صنایع معدنی در مجاورت مجتمع‌های فولادی صورت خواهد گرفت، گفت: فناوری‌های اکتشاف، استخراج، فرآوری، بهینه‌سازی و هوشمندسازی، آب و محیط‌زیست، بومی‌سازی مواد و تجهیزات، از زمینه‌های فعالیت این پردیس است.

وی با اشاره به امضای موافقت‌نامه میان این پارک با شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان به عنوان بزرگ‌ترین شرکت فولادی مستقر در منطقه سنگان (عسلویه شرق کشور)، هدف از انعقاد این موافقت‌نامه را نفوذ فناوری در صنایع معدنی، دانست و ادامه داد: با این همکاری پردیس فناوری صنایع معدنی به طور مشترک میان پارک علم و فناوری خراسان و شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان راه‌اندازی شد. میرزایی با بیان اینکه صدور مجوز پردیس صنایع معدنی در شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراحل نهایی قرار دارد، افزود: استقرار این پردیس در سنگان خواف این استان است.

در ماه‌های گذشته پیگیری‌های لازم برای اخذ مجوزهای احداث زمین در منطقه سنگان و راه‌اندازی دفاتر پردیس در مشهد و سنگان انجام شده و به‌زودی افتتاح این دفاتر و کلنگ‌زنی زمین پردیس در سنگان در مجاورت مجتمع‌های فولادی صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان بزرگ‌ترین شرکت فولادی مستقر در منطقه سنگان (عسلویه شرق کشور) است که سهامدار عمده آن مجتمع فولاد مبارکه است، گفت: این مجموعه هم اکنون ظرفیت تولید ۵ میلیون تن کنسانتره و گندله را در سال دارد.

همچنین همگام با تاسیس پردیس، در یک سال گذشته بیش از ۴۰ شرکت فناور توانمند عضو پارک خراسان، تعاملات تنگاتنگی با صنایع معدنی و فولادی داشته‌اند و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای متعددی در این حوزه منعقد شده است.

رئیس پارک فناوری خراسان افزود: در این پردیس زمینه‌های فناوری موردنیاز صنایع معدنی و فولادی شامل فناوری‌های اکتشاف، استخراج، فرآوری، بهینه‌سازی و هوشمندسازی، آب و محیط‌زیست، بومی‌سازی مواد و تجهیزات، اطلاعات و ارتباطات متمرکز می‌شود و در تمامی این حوزه‌ها شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان پارک در ارتباط و تعامل با صنایع بزرگ فولادی کشور قرار گرفته‌اند.

به گفته میرزایی، پارک علم و فناوری خراسان با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در زیست بوم نوآوری و فناوری شرق کشور که هم‌اکنون بیش از ۴۵۰ شرکت فناور و دانش‌بنیان عضو این پارک هستند، زمینه اشتغال بیش از ۶هزار نفر نیروی جوان و نخبه را فراهم کرده است. این پارک با ۱۰ مرکز افزایش، در حوزه‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات، نفت و گاز، برق و الکترونیک و تجهیزات صنعتی فعال است.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام/ 

کد خبر 5089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =