کد خبر 51
۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۸

دایی خبر خرید کارخانه فولاد بردسیر کرمان را تکذیب کرد

دایی خبر خرید کارخانه فولاد بردسیر کرمان را تکذیب کرد

گفته می‌شد دایی کارخانه‌ای به اسم فولاد بردسیر کرمان را خریده و از آن جالب‌تر دو هزار کارگر را از بیکاری نجات داده است. در صورتی که این خبر صبح امروز پنجشنبه، پنجم خرداد در پیج رسمی ایشان در اینستاگرام، تکذیب شد.

به گزارش پایپاه خبری آهن‌نیوز، علی دایی سال‌هاست که از زمین چمن فاصله گرفته و سعی کرده هم‌زمان با ســرمایه‌گذاری در میدان تجارت گاهی هم فعالیت‌های خیرانه و نیکوکارانه‌ای داشته باشد. با این حال در برخی مواقع آنقدر در تصویر نیکوکارانه او اغراق می‌شود که نمی‌شود تشــخیص داد چه خبری درست و چه خبری غلط اســت. مثل همین خبر دیروز که گفته می‌شد دایی کارخانه‌ای به اسم فولاد بردسیر کرمان را خریده و از آن جالب‌تر دو هزار کارگر را از بیکاری نجات داده است. در صورتی که این خبر صبح امروز پنجشنبه، پنجم خرداد در پیج رسمی ایشان در اینستاگرام، تکذیب شد.

همچنین غلامی، رئیس این کارخانه در گفت‌وگو با هفت صبح ماجرا را تکذیب می‌کند و می‌گوید که دایی دوست او بود و یک هفته بعد از روز کارگر به دعوت او وارد کارخانه شده تا با کارگران گفت‌وگو کند و عکس یادگاری بگیرد. گویا نه خریدی بوده و نه معامله‌ای انجام شــده است.

غلامرضا غلامی اینطور میگوید: "بعد از کارخانه ما، ایشان به یک بیمارستان خیریه هم در کرمان سر زدند؛ آیا این یعنی این بیمارستان خیریه را خریده‌اند؟" او همچنین درباره اینکه دایی دو هزار کارگر را از بیکاری نجات داده جواب می‌دهد: "کارخانه ما کلا ۷۰۰ کارگر دارد که همگی هم بر ســر کار هستند و مجموعه دارد به فعالیتش ادامه می‌دهد."

ماجرای خبر خرید دایی از جایــی عجیب به نظر آمد که مشخص شد همین اسفند ماه سال ۱۴۰۰ گروهی از جوانان کرمان نامــه‌ای به وزیر صمت نوشــته بودند که تقاضای استخدام در این کارخانه را داشتند. از آنجایی که قاعدتا کسی تقاضای استخدام در کارخانه ورشکسته شده ندارد، خبر خرید این مجموعه هم کمی مشکوک به نظر می‌رسید. نکته جالب اینکه این جوانان در نامه خود نوشته بودند: "این صنایع به‌کارگیری جوانان بومی و اولویت دادن به استخدام آنان را، در قبال آلودگی و از بین رفتن کشاورزی و دامداری، به مردم شهرهای همجوار این صنایع بدهکار است."

تا همین دیروز، خیلی از ما نمیدانستیم که بردسیر کرمان کارخانه فولادی دارد. کارخانه فولاد بردسیر، یک کارخانه تولید میلگرد بوده که سال ۱۳۶۹ ثبت و سال ۱۳۹۱ به بخش خصوصی واگذار شد. در مطالعات سایت این کارخانه آمده که سهامداران اصلی آن خانواده شهدا هستند که البته در گفت‌وگو با مدیرعامل آن مشــخص می‌شود منظور از این خانواده شهدا، خانواده هلدینگی به نام جهاد نصر است که به گفته غلامی از خانواده شهدا و ایثارگران هستند. نکته دیگر کارخانه به تجمعات مردم در کرمان در سال گذشته مربوط می‌شود که نســبت به انتقال آب به این محدوده اعتراض داشتند. پانزدهم آذرماه ســال گذشته آنها در اعتراض به انتقال آب سرشاخه‌های هلیل رود به کرمان در ورودی کارگاه انتقال تونل آب در بردسیر تجمع کرده بودند.

علی دایی خبر خرید کارخانه فولاد بردسیر کرمان را تکذیب کرد

حالا این کارخانه هرچیزی بــوده، در هر صورت حداقل تا الان که دایی آن را نخریده. اما این دلیل نمی‌شــود که چهره نیکوکارانه او را انکار کنیم. مثال همین اول خرداد ماه سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال به یکی از روستاهای محروم خراسان رضوی به نام روستای آزاد ده در صالح‌آباد سفر کرد. اینطور که باشگاه خبرنگاران جوان نوشته بود ظاهرا علی دایی هر ســال برای سرکشی از چند مدرسه و حل مشــکلات دانش‌آموزان این منطقه، سفری به این روســتا دارد. این خبر تا حدودی درست است اما کامل نیست. 

این مدرسه را خیری به نام نازی صفاری در صالح‌آباد ساخته که قبلا دو فضای آموزشی دیگر هم در همین منطقه ساخته بود. در بازدیــد علی دایی از مدرســه، صفاری هم حضور داشته. اینطور که سایت خیرین مدرسه‌ساز گزارش داده سال‌هاست که صفاری و دایی با همراهی یکدیگر از سه فضای آموزشی در این منطقه حمایت می‌کنند. دایی در یکی از این مدرســه‌ها در روســتای آزادده در صالح‌آباد با برخی از دانش‌آمــوزان عکس گرفته و در مدرسه سید صبور معینی ســخنرانی کوتاهی هم درباره اهمیت حمایت از دانش‌آموزان مســتعد داشته است. این مدرسه در سال ۱۳۹۶ افتتاح شده و از قضا همان روز افتتاحیه هم دایی حضور داشته. نام این مدرسه هم از روی اسم همســر نازی صفاری، خیر ۵۷ ساله مدرسه‌ساز ایرانی مقیم آمریکا برداشته شده. صالح‌آباد یک منطقه مرزی در محــدوده تربت جام مرکز فعالیت‌هــای خیرانه صفــاری و دایی در بین سال‌های ۱۳۹۲ تا امروز بوده است. اولین پروژه نیکوکاری این دو نفر مدرسه‌ای به اسم صفاری در همان صالح‌آباد بوده که سال ۱۳۹۲ افتتاح شده. بعد از آن دبیرســتانی در همین منطقه به نام ناتاشا و دانیال (صفاری دو) در ســال ۱۳۹۵ افتتاح می‌شود و یک سال بعد هم نوبت افتتاح مدرسه معینی می‌رسد. این‌طور که وزارت آموزش و پرورش گفته در این منطقه ۸ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز تحصیل می‌کنند و تا همین چند سال پیش امکانات جوابگوی نیازهای آنها نبوده است.

علی دایی خبر خرید کارخانه فولاد بردسیر کرمان را تکذیب کرد

پایان پیام/ 

کد خبر 51

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =