کد خبر 5103
۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳

اروپا در فکر بازار صادراتی برای اوکراین!

اروپا در فکر بازار صادراتی برای اوکراین!

به دنبال فقدان بیمه و خطر جنگ به عنوان موانع جذب مشاغل خصوصی برای بهبود اوکراین، کمیسیون اروپا در حال آماده سازی یک پروژه آزمایشی برای تضمین صادرات به اوکراین است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز به نقل از متال بولتن، طبق اعلام معاون رئیس جمهور اتحادیه اروپا در بحث در پارلمان اروپا، کمیسیون اروپا (EC) در حال کار بر روی راه‌اندازی یک مکانیسم آزمایشی برای ضمانت‌های متقابل صادرات به اوکراین و همچنین حل مشکل بیمه در برابر خطرات جنگ است .

به گفته وی، در اکثر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، فقدان بیمه نظامی به عنوان یکی از موانع جذب مشاغل خصوصی برای بازسازی اوکراین در نظر گرفته می‌شود. همان‌طور که Dombrovskis گزارش داد، اتحادیه اروپا در حال حاضر با چندین شریک، از جمله بریتانیا و بانک اروپایی بازسازی و توسعه (EBRD) در مورد طرح احتمالی برای تشویق صنعت بیمه برای راه‌اندازی چنین سیاست‌هایی برای اوکراین، مذاکره می‌کند.

معاون اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد، علاوه بر این، کمیسیون اروپا در حال مذاکره با بانک جهانی در مورد امکان تخصیص وام 40 میلیون یورویی برای شرکت‌های کوچک، کوچک و متوسط ​​اوکراین تحت ضمانت‌های اروپایی است.

علاوه بر این، جسیکا روزوال، وزیر امور اتحادیه اروپا در سوئد در این مناظره اعلام کرد که نشست بعدی کمیته راهبری پلتفرم هماهنگی بین بخشی اهداکنندگان (رمشتاین مالی) شخصاً در حاشیه کنفرانس بازسازی اوکراین برگزار خواهد شد.

همان‌طور که مرکز GMK قبلاً گزارش داد، در پایان ماه می، کمیته مالی، مالیات و گمرکات رادای ورخوونا از لایحه آن حمایت کردند که به آژانس اعتبار صادرات (ECA) اجازه می‌دهد تا سرمایه‌گذاری شرکت‌های اوکراینی و خارجی در اوکراین را در برابر خطرات جنگ بیمه کند.  

همچنین در ۲۵ می ۲۰۲۳، شورای اتحادیه اروپا قطعنامه‌ای را تصویب کرد که تعلیق کلیه عوارض، سهمیه‌ها و اقدامات حمایتی تجاری برای صادرات اوکراین به اتحادیه اروپا را برای یک سال دیگر، تا ژوئن ۲۰۲۴، تمدید کرد.

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =