کد خبر 5131
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷

فولاد سنگان بزرگترین خطوط ریلی شرق کشور را احداث کرد

فولاد سنگان بزرگترین خطوط ریلی شرق کشور را احداث کرد

بزرگترین خطوط ریلی شرق کشور با سرمایه ای بالغ بر یک هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال از سوی فولاد سنگان احداث شد.

به گزارش آهن نیوز؛ محمدرضا سبزواری، مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان درمورد افتتاح پروژه ایستگاه خطوط ریلی با اشاره به شرایط منطقه معدنی سنگان و استقرار کارخانه های صنعتی مختلف افزود:در شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با شناسایی پروژه های استراتژیک و گلوگاه های تولیدی، بارگیـرخانه  کامیـونی به ظرفیت پنج میلیون تن احداث شد.

 وی با اشاره به احداث خطوط ریلی تاکید کرد: این مهم اولویت نخست شرکت بود که بیش از سه سال قبل به بهره برداری رسید.

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان تصریح کرد: مهمترین مشکل ما ایستگاه بود که این ایستگاه جوابگوی حجم دریافت و ارسال محصول شرکت نبود و با بررسی های انجام گرفته و جلسات کارشناسی پروژه تکمیل خطـوط ریلی تعریف و برنامه ریزی شد.

وی خاطرنشان کرد : برای راه اندازی و ساخت این پروژه سرمایه ای بالغ بر یک هزارو۵۰۰ میلیارد ریال برای تامین و مهندسی  و بیش از ۲ هزار میلیارد ریال در اجرا هزینه و سرمایه‌گذاری شد.

سبزواری با اشاره به راه اندازی خطوط یاد شده و کمک به توسعه اقتصادی در شرق کشور و تامین مواد اولیه مورد نیازهـلدینگ فولاد مبارکه گفت : هرچه زمان انباشت و بارگیری محصول کمتر باشد، در کیفیت نهایی آن و به تبع فروش، تاثیر دارد و از طرفی خطوط راه آهن توانایی سرویس دهی و ارایه خدمات بهتری را داراست و بارگیری به موقع حتی بر شرایط تولید شرکت فولاد سنگان تاثیر مثبتی دارد.

وی ادامه داد: با در نظرگرفتن ظرفیت شرکت ها و مشاوران حاضر در منطقه و کشور، از ریل داخل کشور استفاده کردیم و این مهم با سرعت بیشتر و موثرتری تامین شد.

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان با اشاره به بومی سازی سوزن های ریـلی گفت : بومی سازی سوزن‌ها در داخل کشور صرفه جویی ارزی مناسبی در پی داشت و موضوع مورد تاکید در این زمینه تسهیل و تسریع در روند ساخت و پیشرفت کار بود.

وی افزود: شرکت فولاد سنگان با ظرفیت سازی ده میلیون تنی بارگیرخانه، پیش بینی پروژه های توسعه ای را نیز داشته است و با افزایش ظرفیت تولید در سالهای آینده، خطوط راه آهن و ایستگاه مربوط نقش مهمی در حمل محصولات تولیدی خواهد داشت.

سبزواری با اشاره به افزایش خطوط صورت گرفته در پروژه فوق تصریح کرد:راه آهن کشوری حدود ۱۴ هزارو ۲۶۸کیلومتر خط ریلی دارد که در بیست منطقه فعال بوده و شامل ۶۲۰ ایستگاه است. اداره کل راه آهن شرق حدود ۹۰۰ کیلومتر خط ریلی دارد که از بزرگترین اداره کل های راه آهن کشور است و مرکزیت آن در شهر طبس واقع شده است.

وی ادامه داد: فولاد سنگان دارای هفت خط است که با توجه به شرایط حاضر، نه خط دیگر را احداث کردیم که دارای یک خط بارگیرخانه، شش خط ورود یا تحویل و نه خط ارسال هستیم به این ترتیب شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان در خصوص میزان خطوط قبول و اعزام در شرق کشور، بزرگترین ایستگاه را دارا است.

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان اشاره کرد: این شرکت درصدد است تا خطوط مانوری و تعمیراتی را ایجاد کند و پیش بینی می شود با انجام پروژه های لازم، در خطوط هفتـگانه ابتدایی نیز اصلاحات لازم صورت پذیرد.

وی گفت : شهرستان خواف دارای ۱۲ خط قبول و اعزام به طول ۹ هزارو ۶۴۰متر و فولاد سنـگان دارای شانزده خط قبول و اعزام  به طول ۱۱ هزارو ۸۷۰متر، بزرگترین ایستگاه قبول و اعزام در شرق است و این مهم  بطورحتم منتج به کاهش زمان انباشت و سهولت در ارسال محصول خواهد شد.

به گفته مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان، این شرکت با فولاد مبارکه درصدد همکاری با راه آهن برای تدوین پروژه های مشترک در خصوص تسریع و توسعه خطوط راه آهن، است.

وی در مورد زمان اجرای پروژه افزود :پیش بینی اولیه ما برای اجرای این پروژه نه ماه بود، اما با توجه به اهمیت و اولویت کار، سه ماه زودتر از پیش بینی، آماده بهره برداری شد.

سبزواری، پروژه یاد شده را از اقدامات ارزشمند در فولاد سنگان  برشمرد و تصریح کرد: علاوه بر کاهش زمان و صرفه‌جویی موثر در این پروژه، همدلی و هم افزایی همه حوزه‌های شرکت در این پروژه مثال زدنی بود و در طی این پروژه شاهد یک کار تیمی و ارزشمند بودیم و تک تک همکاران نقشی اساسی در این پروژه داشته اند.

وی در مورد اثرات زیست محیطی و میزان صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش خطرات جاده ای و … افزود : در این بین دو پروژه دیگر در حال اجرا داریم که ساختمان راه آهن  به مساحت ۲۶۰۰ متر مربع با هدف ساماندهی که این ایستگاه به صورت مشترک درحال ساخت است و به صورت مشترک توسط شرکت های مستقر در منطقه مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مدیر پروژه خطوط ریلی فولاد سنگان تاکید کرد: نکته حایز اهمیت، کاهش زمان حمل و نقل و سرعت عمل در پذیرش و ارسال واگن است که  باالتبع دپوسازی محصول کاهش یافته و  با توجه به وضعیت جوی و بادهای موسمی درمنطقه، از نظر زیست محیطی هم اقدام ارزنده ای به شمار می آید.

انتهای پیام/

کد خبر 5131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =