کد خبر 5134
۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹

تامین مالی به چالش‌های صنعت فولاد اضافه شد

تامین مالی به چالش‌های صنعت فولاد اضافه شد

دبیر همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: چالش‌های زنجیره فولاد عمدتا بر قیمت، ناترازی در زنجیره فولاد در بخش بالا دست مربوط می‌شد اما با توجه به تحولات و اتفاقاتی که در این صنعت در سطح کشور و منطقه رخ داده، موضوع تامین مالی به چالش‌های صنعت فولاد اضافه شده‌است.

به گزارش آهن نیوز؛ حسن یحیوی در کنفرانس تخصصی تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی با اشاره به چالش‌های زنجیره فولاد اظهارداشت: چالش‌های زنجیره فولاد عمدتا بر قیمت، ناترازی در زنجیره فولاد در بخش بالا دست مربوط می‌شد اما با توجه به تحولات و اتفاقاتی که در این صنعت در سطح کشور و منطقه رخ داده، موضوع تامین مالی به چالش‌های صنعت فولاد اضافه شده‌است. 

وی ادامه داد: در موضوع ناترازی زنجیره فولاد؛ حفظ سطح تولید فعلی، پروژه‌های متعدد تعریف شده، افزایش مزیت رقابتی و افزایش ارزش آفرینی به سرمایه‌گذاری قابل توجه‌ای نیاز دارد.

دبیر همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی با بیان اینکه سنتی‌ترین روش تامین مالی آورده سرمایه‌داران است، گفت: مساله‌ای که با آن مواجه هستیم، ناترازی در صندوق‌های بازنشستگی است که جزو بزرگترین منابع تامین مالی پروژه‌های فولادی محسوب می‌شوند که این ناترازی منابع را به شدت محدود کرده‌است که سنجه آن را در تقسیم سود در مجامع قابل مشاهده است .

یحیوی تاکید کرد: نکته دیگر تحولات بازارهای جهانی و منطقه‌ای است که سود شرکت‌های معدنی را با چالش مواجه کرده است. 

وی گفت: در حالی که سنتی‌ترین منابع تامین مالی محدودیت‌هایی ایجاد کردند خوشبختانه اقبال عمومی از بازار سرمایه به طور چشم‌گیر افزایش پیدا کرد و خرید ابزارهای نوین بازار سرمایه افزایش یافته و این می‌تواند منبع خوبی برای تامین مالی صنعت فولاد باشد .

دبیر همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی تاکید کرد: توسعه تامین مالی در شرکت‌های فولادی نیاز به توجه به سیاست‌گذاری‌ها در بخش ساختارها، فرهنگ سازمانی دارد و در این حوزه نقش ارکان‌هایی که به طور مستقیم در این بخش سیاست ‌گذاری‌ می‌کنند و سیاست‌گذاری‌ها در بخش حکمرانی بسیار اهمیت دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 5134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =