کد خبر 514
۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰

درخشش مس کاتد در بورس کالا

درخشش مس کاتد در بورس کالا

در تالار صادراتی بخش محصول‌های معدنی و صنعتی، مس کاتد با بیشترین حجم معامله روبه رو بود که ارزش آن از ابتدای سال گذشته تا ۳ مرداد امسال به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، در تالار صادراتی بخش محصول‌های معدنی و صنعتی، مس کاتد با بیشترین حجم معامله روبه رو بود که ارزش آن از ابتدای سال گذشته تا ۳ مرداد امسال به بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان رسید. میلگرد و آلومینیوم دیگر محصول‌هایی بودند که در همین مدت مشابه با بیشترین ارزش معاملات روبه رو بودند.

با راه‌اندازی معاملات کاتد مس در رینگ صادراتی بورس کالا، تاکنون ۷۷ هزار و ۸۰۰ تن از این کالا به ارزش بیش از ۲۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا ۳ مرداد ۱۴۰۱ فروخته و به بازارهای هدف صادر شده است.

نکته مهم رقابت ۲۱۸ هزار و ۹۰۰ تنی مشتریان صادراتی در ۱۶ ماه اخیر در بورس کالا برای کاتد مس است. در تازه‌ترین معامله این محصول در بورس کالا که به تاریخ نخست تیر بر می‌گردد، حدود ۳۰ درصد رقابت در کاتد مس شکل می‌گیرد.

در میان محصول‌های صنعتی و معدنی، رینگ صادراتی برای مس کاتد، میلگرد، آلومینیوم، سیمان، شمش روی و نبشی در حال حاضر فعال است.

درخشش مس کاتد در بورس کالا

همچنین امروز روز چهارشنبه ۵ مرداد ماه، تالار محصولات صنعتی و معدنی بورس کالای ایران میزبان عرضه ۱۴۷ هزار و ۵۰۰ تن خاک روی، ۷۰ هزار و ۲۷۲ تن میلگرد، ۶ هزار و ۲۰۷ تن تیرآهن، ۲۰ هزار و ۸۵۸ تن نبشی و ناودانی، ۶ هزار و ۵۰۰ تن ورق قلع اندود، ۱۲۰ تن بیلت و اسلب مسی و ۴۱ کیلوگرم شمش طلا است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس کالای ایران، ۲۴ هزار و ۱۸۱ تن مواد پلیمری، مواد شیمیایی و قیر در تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی عرضه می‌شود.

تالار حراج باز نیز میزبان عرضه ۱۰ هزار تن وکیوم باتوم، یک هزار و ۱۰۰ تن دی اتیل هگزانول، ۲۶۰ تن تولوئن و ۱۴۴ تن متیلن دی فنیل دی ایزوسیانات خالص است.

تالار صادراتی در این روز عرضه ۳۵ هزار و ۴۶۱ تن قیر، ۱۰۰ تن عایق رطوبتی و ۹۰ تن پلی وینیل کلراید را تجربه می‌کند.

بازار فرعی نیز عرضه ۲۴ هزار و ۳۶۸ تن تسمه فولادی، سولفونیک اسید، ضایعات فلزی، کنسانتره فسفات و فروسیلیکو منیزیم و ۳ هزار و ۸۵۰ عدد بشکه خالی را تجربه می‌کند.

در مجموع ۳۴۷ هزار و ۱۶۵ تن انواع کالا در تالارهای مختلف بورس کالای ایران عرضه می‌شود.

پایان پیام/ ف

کد خبر 514

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =