کد خبر 5149
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳

همایش تامین مالی پروژه‌های صنایع معدنی؛ تریبونی برای سودآوری

همایش تامین مالی پروژه‌های صنایع معدنی؛ تریبونی برای سودآوری

همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی دیروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در هتل اوین تهران با هدف ارائه اهمیت و ضرورت تامین مالی مبتنی بر بدهی و بازار سرمایه برای حفظ سطح تولید و البته توسعه صنعت فولاد در کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی دیروز ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ در هتل اوین تهران برگزار شد.

این همایش با حضور تعداد زیادی از مدیران و فعالان و دست‌اندرکاران صنعت معدن و زنجیره فولاد همراه بود که با هدف بررسی تخصصی موضوع منابع تامین مالی که در حال حاضر دارای ابعاد گسترده و نسبتاً پیچیده در سطح بنگاه، صنعت، نهادهای مرتبط و البته سطح کلان حکمرانی برگزار شد.

در این همایش علاوه بر اجرای سخنرانی‌های کلیدی توسط مدیران عامل مجتمع‌های معدنی و صنعتی از جمله شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات، شرکت سرمایه‌گذاری صنایع و معادن غدیر و شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین، دو پنل تخصصی اولی با موضوع «اهمیت توسعه ابزارهای تامین مالی مبتنی بر بدهی و بازار سرمایه و بررسی چالش‌ها در سطح بنگاه، نهادهای ذیربط و حکمرانی» و پنل دوم با موضوع «ایزارها و روش‌های تامین مالی مبتنی بر بدهی در کشور؛ فرصت‌ها و چالش‌ها» انجام شد. 

به گفته حسن یحیوی، دبیر همایش تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی این همایش بر آن بود که ضمن ارائه اهمیت و ضرورت تامین مالی مبتنی بر بدهی و بازار سرمایه برای حفظ سطح تولید و البته توسعه صنعت فولاد در کشور به ارائه تصویری از وضع فعلی و وضع بهینه آتی، تجربیات موجود نزد شرکت‌ها و نهادهای مرتبط، موانع و چالش‌ها در سطوح مختلف و راهکارهای پیشنهادی بپردازد.

مهدی کوهی، مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در پنل تخصصی کنفرانس تامین مالی پروژه‌های حوزه معدن و صنایع معدنی ضمن تاکید بر اینکه معدن نیاز به توسعه و سرمایه‌گذاری دارد، بیان کرد: برای پیشبرد این تفکر باید در سطح کلان پذیرفته شود که معدن هم همچون نفت یک صنعت درآمدزا و منبع اقتصادی است.

 وی در ادامه افزود: در حال حاضر بزرگترین سرمایه گذاری برای ماندگاری در صنعت فولاد اقدام به اکتشافات جدید است. بنابراین باید برای نوسازی ماشین‌آلات این حوزه که بیش از ۶۰ درصد آن فرسوده و با مصرف سوخت بالا هستند، نیاز به سرمایه‌گذاری بالا است.

محمد کمال‌زاده مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز در این پنل ضمن اشاره به شرایط بازار سرمایه پیشنهاد داد: به منظور افزایش بهره‌وری از ابزارهای مالی مورد استفاده در بازار نظیر اوراق، از روش هیبریدی استفاده شود.

وی ایجاد ثبات در نرخ بازار را موجب امنیت روانی سرمایه گذاران دانست و گفت: استفاده از روش هیبریدی اطمینان خاطری بابت تامین مواداولیه به صنایع معدنی به ویژه فولادسازان می دهد.

کمال‌زاده تاکید کرد: باید به سمتی حرکت کنیم که برای سرمایه گذاران سودآور ایجاد کنیم اما در حال حاضر به نوعی سیستم‌های تامین مالی سود سوزآور دارند و بیشتر از اینکه کمک کار صنایع باشند برای این صنایع چالش‌زا هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 5149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =