کد خبر 5155
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹

عملیات اکتشاف معدنی هرمزگان در دست اجرا است

عملیات اکتشاف معدنی هرمزگان در دست اجرا است

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: عملیات اکتشاف معدنی در پهنه بیش از سه‌هزار و ۳۸۰ کیلومتر متربع این استان برای معدن آهن در دست اجرا است.

به گزارش آهن نیوز؛ خلیل قاسمی افزود: این پهنه اکتشافی امسال طبق تفاهم‌نامه امضا شده با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، برای ظرفیت معدن آهن در منطقه فین غرب بندرعباس، کوشا احمدی حاجی‌آباد و منطقه بشاگرد به مساحت ۲ هزار و ۷۹۳ کیلومترمربع انجام می‌شود.

وی بیان کرد: امسال ۷۰ میلیون تن سنگ آهن مگنتیت در هرمزگان برای کشفیات آماده است که تاکنون برای ۱۰ میلیون تن آن پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: سنگ آهن مگنتیت در تولید ورق و نوردهای فولادی کاربرد دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت برای زنجیره آهن ۱۰ میلیون تنی که برای هرمزگان هدفگذاری شده است، کار را دنبال کنیم.سنگ آهن مگنتیت در تولید ورق و نوردهای فولادی کاربرد دارد که می‌توان با استفاده از این ظرفیت برای زنجیره آهن ۱۰ میلیون تنی که برای هرمزگان هدفگذاری شده است، کار را دنبال کنیم.

قاسمی با اشاره به اینکه پارسال چندین مزایده بزرگ محدوده‌ و پهنه‌های اکتشافی معادن هرمزگان انجام شد، بیان کرد: امسال نیز برای طرح‌های معدنی آهن، سیلیس، منگنز و کرومیت و تکمیل زنجیره معادن هرمزگان برنامه‌ریزی شده است که بتوانیم تامین مواداولیه را به موقع داشته باشیم.

وی یادآورشد: تامین ماشین آلات معدنی در هرمزگان نیز پس از پنج سال، امسال اجرایی شده است که در این طرح سرمایه‌گذاران و معدن‌داران به راحتی می‌توانند ماشین‌آلات مورد نیاز خود را با تسهیلات تامین کنند.

این مسوول به افزایش ۱۷ درصدی ظرفیت تولید کارخانه سیمان هرمزگان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سه‌ماهه نخست امسال ظرفیت تولید سیمان هرمزگان از یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن به ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید که این نوید خوبی برای حوزه ساختمان استان دارد.

احیای ۳۳ معدن غیرفعال هرمزگان

رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان گفت: سال گذشته ۳۳ معدن غیرفعال و راکد این استان احیا و به چرخه فعالیت بازگشت که نسبت به سال ۱۴۰۰، از رشد ۴۸ درصدی برخوردار بوده است.

وی ابراز کرد: ۶۳۵ میلیارد ریال برای احیای معادن غیرفعال، سرمایه‌گذاری شد و با راه‌اندازی مجدد آن ۴۸۴ نفر در استان هرمزگان مشغول به کار شدند.

قاسمی، از فعالیت ۳۰۰ معدن در استان هرمزگان خبر داد و بیان کرد: سال گذشته ۱۹ میلیون تُن موادمعدنی از این معادن استخراج شد که رشد پنج درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن داشته است.

این مسوول ادامه داد: سال گذشته اجرای طرح بهسازی چهار مسیر دسترسی به معادن سنگ گچ هرمزگان به طول مجموع حدود ۱۴ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصد (با حدود ۳۰ معدن منتفع شونده) در شهرستان‌های بندرخمیر و بندرلنگه پیگیری شد.

استان هرمزگان دارای ۲۰ نوع ماده معدنی و ۳۰۰ معدن فعال با احتساب معادن شن و ماسه رودخانه‌ای است که این منطقه مستعد معدنی در زمینه بهره‌برداری و فرآوری با هدف جلوگیری از خام فروشی و در نتیجه صادرات مواد معدنی فرآوری شده به خارج از کشور نقش تعیین کننده‌ای دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 5155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =