کد خبر 5158
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸

ارتباط سرمربی سابق فولاد با اعتراضات ۱۴۰۱

ارتباط سرمربی سابق فولاد با اعتراضات ۱۴۰۱

با توجه به اخبار منتشر شده این طور استنباط می‌شود که کاپیتان سابق تیم ملی در جریان اعتراضات سال گذشته اقدام بسیار بزرگ و تاثیرگذاری انجام داده بوده که حالا شامل عفو شده است.

به گزارش آهن نیوز؛ ماجرای پرونده داشتن جواد نکونام و ممنوع‌الکاری او که در هفته گذشته دهان به دهان می‌چرخید روز گذشته با اخباری که برخی رسانه‌ها خاص منتشر کردند شکل پیچیده‌ای به خود گرفت. ابتدا برنا خبرگزاری نزدیک به وزارت ورزش نوشت با مساعدت وزیر مشکل نکونام حل شده است. سپس خبرگزاری فارس مدعی شد نکونام «شامل عفو رهبری» شده تا بتواند به فوتبال برگردد و روی نیمکت استقلال بنشیند. این خبرگزاری اصولگرا نوشت: «نکونام با پذیرفتن اشتباهاتی که در گذشته داشت و با مساعدت نهادهای ذیربط، عفو رهبری شامل حالش شد تا بتواند به فوتبال بازگردد.»

همچنین خبرگزاری تسنیم هم مدعی شد نکونام به واسطه اتفاقاتی که سال گذشته رقم خورده بود مجوز نشستن روی نیمکت استقلال را نداشت اما با پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته مشکل حل شد. 

خبرگزاری ایسنا در این میان روایت عجیب‌تری را مطرح کرد و گفت علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی واسطه شده تا پرونده نکونام مختومه شود و او بتواند هدایت آبی‌ها را برعهده بگیرد. 

با خواندن همین سه خبر و با توجه به شایعاتی که هفته گذشته در مورد ممنوع‌الکار بودن نکو منتشر شد این طور استنباط می‌شود که کاپیتان سابق تیم ملی سال گذشته اقدام بسیار بزرگ و تاثیرگذاری انجام داده بوده که حالا شامل عفو شده! اما نگاهی به آرشیو فعالیت‌های مجازی نکونام نشان می‌دهد که اتفاقا او یکی از آرام‌ترین چهره‌های سرشناس فوتبال در جریان اعتراضات سال گذشته بوده است. تندترین اقدام نکونام این بود که همان اوایل اعتراضات نوشت: «ما عاشق ایرانِ آزادی هستیم که همه بتوانند نظرشان را بیان کنند، نه اینکه مردم را بزنند. به چه حقی و به چه جرمی. مردم گوش شنوا می‌خواهند نه باتوم.» به جز این انتشار چند عکس همراه با علی دایی یا برخی فوتبالیست‌هایی که با مشکل مواجه شده بودند دیگر فعالیتی بود که نکونام انجام داد. 

آیا این اقدامات آنطور که فارس و تسنیم و برخی دیگر از خبرگزاری‌های اصولگرا نوشته‌اند آنچنان به نظر مقامات سنگین آمده که باعث شده او ممنوع‌الکار شود؟ آیا بابت گفتن جمله مردم گوش شنوا می‌خواهند نه باتوم که حتی در ادبیات برخی نمایندگان مجلس و چهره‌های سیاسی هم شنیده شده برای کسی پرونده قضایی تشکیل می‌دهند؟ اگر پرونده قضایی تشکیل و نکونام ممنوع‌الکار شده بود او چطور در فولاد به کار خود ادامه داد و در نهایت با اختیار و تصمیم شخصی از این تیم جدا شد؟ یا برعکس خبری که این رسانه‌ها منتشر کردند یک نوع جوسازی بوده برای هیجان‌انگیزتر کردن ماجرا؟ یا شاید هم دوباره پای چند نیروی خودسر وسط بوده که این وسط کاسه داغ‌تر از آش شدند و به خاطر مشکلات شخصی با نکونام فضا را به این سمت  برده‌اند؟

متاسفانه پروسه‌های این چنینی در کشور آنقدر ناشفاف است که می‌توان انتخاب جواد نکونام به عنوان سرمربی استقلال را به «عفو رهبری» گره زد. نکونامی که در ایران است، رکورددار بازی ملی و کاپیتانی یوزهاست و به جز اینکه یک بار خیلی دوستانه خواسته صدای اعتراض مردم شنیده شود اقدامی علیه کشور انجام نداده. 

به هر حال اگر چنین گزاره‌هایی صحت داشته باشد آن وقت باید عمیقا برای شرایط کشور نگران شد. بعد از آن بسیاری از شایعاتی که در فضای مجازی به گوش می‌رسد باورپذیر می‌شوند و این اصلا به نفع کشور نیست. به نفع کشور و ورزش نیست که انتخاب سرمربی استقلال تا این حد عریان  وابسته به مسائل سیاسی باشد. به نفع کشور نیست که مردم علنا ببینند فضا آنقدر بسته است و سعه‌صدر مقامات تا این حد پایین آمده که یک تصمیم فوتبالی را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

منبع: اعتماد آنلاین

انتهای پیام/ 

کد خبر 5158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =