کد خبر 5167
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۱

اما و اگرهای یک حضور/ «ابطال انتخابات» اتاق بازرگانی قوت گرفت

اما و اگرهای یک حضور/ «ابطال انتخابات» اتاق بازرگانی قوت گرفت

با توجه به محرز شدن تخلف برخی اعضای انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی ایران در روند برگزاری این انتخابات ، خبرها از قوت گرفتن ابطال انتخابات اخیر حکایت دارد.

به گزارش آهن نیوز؛ حواشی انتخابات هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران در روز یک شنبه  همچنان ادامه دارد و در حالی که حراست وزارت صمت به صورت مکتوب عدم تایید صلاحیت سلاح ورزی را در موعد مقرر به انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی اعلام کرده بود اما برخی اعضای این انجمن با تخلف آشکار اجازه نامزدی به فرد مورد نظر را در انتخابات دادند.

در همین راستا روز گذشته هم تعدادی از نمایندگان مجلس در مکاتبه‌ای با وزیر صمت خواستار ابطال نتایج این انتخابات به دلیل این تخلف محرز شده بودند.

نمایندگان مجلس: در صورت صحت گزارش  نسبت به ابطال انتخابات اتاق بازرگانی اقدامات کنید

در مکاتبه روز ۳۰ خرداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر صمت درباره لزوم ابطال انتخابات اتاق بازرگانی آمده است، در این انتخابات برخلاف قانون نحوه انتصاب اشخاص در مشاغل حساس مصوب تاریخ ۱٤۰۱/۰۷/۱۰ مجلس شورای اسلامی عمل شده ، مطابق شرایط مندرج در این قانون ریاست اتاق بازرگانی جزو مشاغل مهم و حساس محسوب می‌گردد و نهادهای نظارتی یک ماه فرصت دارند تا در خصوص صلاحیت نامزدها اعلام نظر کنند. لکن طبق گزارش مستند عدم صلاحیت فرد منتخب به صورت کتبی به اتاق بازرگانی از سوی مراجع قانونی اعلام گردیده و ایشان علیرغم رد صلاحیت در انتخابات شرکت نموده است.

بهمن ماه سال گذشته  شافعی رئیس وقت اتاق ایران طی حکمی ۴ نماینده پارلمان بخش خصوصی در انجمن نظارت بر دهمین دوره انتخابات اتاق‌های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سراسر کشور را منصوب کرد. بر اساس این حکم، حسین میرمحمدصادقی، جهانبخش سنجابی شیرازی، سید جعفر مرعشی و غلامحسین جمیلی به‌عنوان ۴ عضو انجمن معرفی شدند.  موضوعی که در مورد انتخابات هیئت رئیسه اتاق بازرگانی ایران از مدتها قبل حاشیه‌ساز شده  بحث تأیید صلاحت کاندیداهای هیئت رئیسه بود.

بر اساس اخبار دقیق واصله انجمن مذکور علی رغم دریافت مکتوب عدم احراز صلاحیت سلاح ورزی از سوی نهادهای امنیتی و نظارتی اقدام به برگزاری انتخابات هیت رئیسه اتاق ایران با حضور فرد رد صلاحیت شده کرده است. این درحالی است که انجمن نظارت به صورت مکتوب عدم تایید صلاحیت سلاح ورزی که از سوی وزارت اطلاعات تهیه و توسط حراست صمت ابلاغ شده بود را دریافت کرده است. بر این اساس با توجه به اعلام نظر مشخص نهادهای امنیتی در مورد عدم احراز صلاحیت سلاح ورزی تخلف انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی محرز است.

نکته بعدی اینکه در نامه اخیر نمایندگان مجلس به وزیر صمت نیز بحث عدم احراز صلاحیت فرد منتخب از سوی مراجع قانونی به صورت کتبی به اتاق بازرگانی اعلام شده است.

پیگیری خبرنگار تسنیم نشان میدهد، اعلام رد صلاحیت  سلاح ورزی از سوی مراجع امنیتی زودتر از موعد مقرر به انجمن نظارت انتخابات اتاق بازرگانی اعلام شده است.بر این اساس، نظر مراجع اطلاعاتی روز ۱۶ خردادماه به وزارت صمت ابلاغ شده و این موضوع طبق گفته سنجابی عضو انجمن نظارت بر انتخابات در تاریخ ۲۴ خرداد از طریق مکاتبه مستقیم حراست وزارت صمت به اطلاع انجمن نظارت بر انتخابات رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 5167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =