کد خبر 5168
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل در گفتگو با آهن‌نیوز:

سد مالیاتی جریان بازار فولاد را گرفت/ آهن‌اسفنجی در انحصار دولت است

سد مالیاتی جریان بازار فولاد را گرفت/ آهن‌اسفنجی در انحصار دولت است

تقاضای تیرآهن و میلگرد به دلیل نوسانات دلار و عدم نقدینگی در بازار کم شده است. آهن‌اسفنجی همه در انحصار دولت است و تعیین‌کننده قیمت، بخش دولتی هستند.

به گزارش آهن‌نیوز؛ این روزها در بازار به نظر می‌رسد که تقاضا برای خرید محصولات فولادی خیلی کم شده است. به طوری که امروز در بورس کالا معاملات تیر آهن و میلگرد انجام گرفت و تیرآهن درصد کمی ریزش داشت اما 75 درصد معاملات میلگرد حذف شد و برای 25 درصدی که معامله شد خیلی پایین‌تر از مقدار عرضه شده تقاضا وجود داشت. با وجود اینکه حدود 3.5 درصد میلگرد نسبت به هفته گذشته کاهش قیمت داشته است. نتایج ثابت می‌کند که  این روزها قیمت‌های محصولات فولادی روند کاهشی از خود نشان داده‌اند.

 "آیدین محمدپور" در گفتگو با آهن‌نیوز درباره علت تقاضای پایین تیرآهن و میلگرد در بازار گفت: تقاضای تیرآهن و میلگرد به دلیل نوسانات دلار و عدم نقدینگی در بازار کم شده است. بخش در ارتباط با آهن‌اسفنجی همه در انحصار دولت است و تعیین‌کننده قیمت، بخش دولتی هستند. در اثر نوسانات ارز و مشکلات برجام و آشتی‌هایی که به تازگی انجام گرفته است. نه تنها در بخش فولاد، در بخش خودرو هم شاهد افت شدید قیمت‌ها هستیم.

 وی افزود: این روند برای کارخانه‌ها هم مشکل‌زا خواهد شد. چون کارخانه‌های تولیدی اگر با توجه به تولیداتی که دارند خروجی و تقاضایی نداشته باشند مطمئناً بازار با رکود مواجه می‌شود.

رئیس اتاق اصناف استان اردبیل تصریح کرد: با توجه به بحث مالیات‌ها  بازار رغبتی به خرید ندارد. چون بحث مالیات و رکود باعث شده مردم دست نگه دارند. بحث ساخت و ساز و مسکن هم در رکود است و سازنده‌های مسکن رغبتی به خرید ندارند. همه این مسائل دست به دست هم دادند تا بازار را به رکود بکشانند.

محمدپور خاطرنشان کرد: راهکار آن باید این باشد که با سرمایه‌گذاری‌ها و اشتغال‌زایی‌هایی که دولت انجام داده، امکانات بیشتری برای تسهیلات بانکی و بحث تهیه مواد اولیه با قیمت پایین فراهم کند تا در بخش خصوصی تقاضا بالا رود و سازنده‌ها رغبت کنند که خریدهای خود را انجام دهند.

وی در پایان تأکید کرد: وقتی در بازار قیمت‌ها بالا می‌رود مردم تشنه خرید می‌شوند، این موضوع به مدیریت بخش دولتی برمی‌گردد. مسئولان باید کاری کنند که مردم آرامش در خرید داشته باشند و من هم به‌عنوان یک کاسب امنیت شغلی داشته باشم تا سرمایه‌هایم حفظ شود.

انتهای پیام/

کد خبر 5168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =