کد خبر 517
۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰

دستاورد اقتصادی فولاد مبارکه با صرفه‌جویی ارزی

دستاورد اقتصادی فولاد مبارکه با صرفه‌جویی ارزی

صرفه جویی ۱۲۰۰ دلاری به‌ازای هر تن ورق تولیدی فولاد مبارکه در خطوط انتقال نفت فولاد مبارکه رقم خورد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، اجرای پروژه تولید لوله‌های ویژه خطوط انتقال نفت از گوره به جاسک که فولاد مبارکه در آن همکاری داشت، به ازای هر تن ورق، ۱۲۰۰ دلار صرفه‌جویی ارزی در پی داشت که این موضوع دستاورد بزرگی برای کشور محسوب می‌شود.

یاسر طیب نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه همزمان با عید غدیرخم اعلام کرد: برای نخستین‌بار در کشور، تولید تختال (شمش) مورد نیاز فولادهای الکتریکی با ۱.۸ درصد سیلیسیم با اتکا به دانش فنی و همت والای مدیریت و کارکنان فولاد مبارکه میسر شد و ایران به جمع معدود تولیدکنندگان این قبیل فولادها پیوست.

وی کاربرد فولادهای الکتریکی را در زمینه تولید ترانسفورماتورها و موتورهای الکتریکی و در تولید فولادهای با خواص مغناطیسی خاص معرفی کرد و افزود: مقادیر زیاد سیلیسیم، آلومینیوم و مقادیر بسیار کم کربن و گوگرد از مشخصه‌های بارز این نوع محصولات فولادی است.

 وی همواره تأکید دارد که از توانمندی کل صنعت کشور برای پروژه‌هایی بهره‌گیری شود که صرفه‌جویی ارزی را برای کشور رقم زند و در عین حال فولاد مبارکه بتواند به تولید محصولات با ظرفیت خاص و ویژه بپردازد و در نهایت این موضوع به افزایش کمی و کیفی محصولات فولادی در کشور منجر شود.

علاوه براین باتوجه به اینکه بزرگ‌ترین فولادساز کشور رفع نیاز داخلی را در دستور کار خود دارد، صادرات کلاف گرم و سرد همواره محدودیت‌های زیادی داشته اما محصولات صادر شده به کشورهای اروپایی کیفیت بالایی دارد و از سوی این خریداران مورد استقبال قرار گرفته است.

پایان پیام/ ف

کد خبر 517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =