کد خبر 5179
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۳

فعالیت معدن سلستین در شاهرود متوقف شد

فعالیت معدن سلستین در شاهرود متوقف شد

با دستور دستگاه قضایی و به منظور رسیدگی و تعیین تکلیف قانونی، فعالیت معدن سلستین در جنوب دهستان طرود از توابع شهرستان شاهرود متوقف شد.

به گزارش آهن نیوز؛ رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در ادامه نظارت مستمر بر حفظ منابع طبیعی و صیانت از انفال و معادن با حضور میدانی ۱۲ ساعته در منطقه طرود و با طی مسافت ۵۰۰ کیلومتری در کویر مرکزی سمنان، دستور ضبط هزار تن ماده معدنی سلستین را به نفع بیت المال صادر و از خروج غیرقانونی میلیاردها تومان از کشور جلوگیری شد.

محمد جعفر عبدالهی افزود: در پی دریافت گزارش‌های متعدد از برداشت‌های غیرمجاز از معادن منطقه طرود از توابع شهرستان شاهرود و خروج غیرقانونی این ماده معدنی ارزشمند به دست دلالان و افراد سودجو به خارج کشور، دستگاه قضایی با همکاری مسئولان امنیتی، انتظامی و اجرایی در خصوص شناسایی افراد حفار، برداشت کننده و بهره بردار غیرقانونی و حتی انبارهای نگهداری و انباشت و خودروهای حامل انتقال ماده معدنی سلستین، اقدام و معدن را تا بررسی‌های دقیق تعطیل کرد.

به گفته وی مواد معدنی توقیف شده طبق موازین قانونی به نفع دولت ضبط و مقرر شد ازطریق مزایده به فروش رسد. همچنین به منظور صیانت و حفاظت از اموال عمومی و کمک به رونق اقتصادی منطقه محروم طرود و افزایش دامنه رفاه و معیشت مردم، تمهیداتی برای استفاده از شرکت تعاونی تشکیل شده در روستا وبهره گیری از ظرفیت مردم همین منطقه برای بهره برداری از معادن در آینده نزدیک اندیشیده شد.

بر اساس اظهار نظر کارشناسان سازمان صمت معدن مذکور در وسعت حدود ۲۰ کیلومتری در ۷۰ کیلومتری جنوب شرغی روستای طرود که در مرز و محدوده منطقه حفاظت شده محیط زیست نیز قرار دارد دارای ذخیره سنگ سلستین با بالاترین خلوص در استان و کشور است و با بالای ۹۵ درصد خلوص بصورت غیر قانونی و غیر اصولی استخراج و معامله می‌شد.

منبع: صدا و سیما

انتهای پیام

کد خبر 5179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =