کد خبر 5181
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳

زنگ خطر جدی برای تامین مالی صنایع معدنی و فولادی به صدا درآمده است

زنگ خطر جدی برای تامین مالی صنایع معدنی و فولادی به صدا درآمده است

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران گفت: با تداوم شرایط موجود،زنگ خطر جدی برای تامین مالی پروژه های معدنی و فولادی به صدا درآمده و تا افق سال ۱۴۱۰، صنایع فولادی نیازمند ۱۵ میلیارد دلار برای تامین مالی و سرمایه گذاری هستند.

به گزارش آهن نیوز؛ مجتبی حمیدیان  به عنوان سخنران مهمان کنفرانس تخصصی تامین مالی پروژه های حوزه معدن و صنایع معدنی ( استیل پرایس) بود ، مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با حضور در پنل تخصصی این رویداد با بیان اینکه بسیاری از مدیران بنگاههای فولادی کشور با موضوع تامین مالی درگیر هستند، گفت: متاسفانه وقتی به آمار نگاه می کنیم نقش بنگاههای خصوصی فولادی در تامین مالی بسیار ناچیز است.

حمیدیان افزود: در ارائه تسهیلات بانکها به بنگاهها حدود ۷ درصد سهم صنایع فولادی بوده و ۵۹ درصد تسهیلات بانکی به مجموعه های دولتی تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه تامین مالی از طریق بازار سرمایه حدود ۵ درصد به صنایع فولادی، ۲ درصد به صنایع معدنی و ۶۰ درصد هم به شرکتهای دولتی اختصاص یافته است و این موضوع در حالی اتفاق افتاده است که بیش از ۱۲ درصد ارزآوری کشور متعلق به شرکتهای فولادی و معدنی است.

مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی ایران با بیان اینکه صنایع فولادی و معدنی تا چشم انداز سال ۱۴۱۰ حدود ۱۵ میلیارد دلار کمبود سرمایه دارند، گفت: بازار سرمایه نقش مهم و جدی را در تامین مالی بنگاههای فولادی و معدنی کشور دارد.

رییس هییت مدیره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ شاهد افزایش نرخ ارز بوده ایم ولی مبلغ مجموع تسهیلات تجمعی بانکی از همین سال به بعد افزایش نداشته است، گفت:زنگ خطر جدی برای تامین مالی بنگاه های فولادی و معدنی کشور به صدا درآمده است.

انتهای پیام/

کد خبر 5181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =