کد خبر 5183
۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹

۶۵ واحد صنعتی راکد با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر در قم احیا شدند

۶۵ واحد صنعتی راکد با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر در قم احیا شدند

مدیرکل صمت استان قم گفت: سال گذشته با مشارکت شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم موفق به احیای ۶۵ واحد صنعتی با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر و با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان شدیم.

به گزارش آهن نیوز؛ اکبر ابدالی محمدی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم امروز در نشست خبری که به مناسبت دهه تولید و تجارت در سالن جلسات این ‌اداره‌کل برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: فرارسیدن دهه « تولید و تجارت» را به همه افسران اقتصادی جنگ نرم تبریک عرض می‌کنم، افسران عزیز ما در حوزه صنعت، صنوف و... مسئولیت خطیری را در این برهه زمانی برعهده دارند.

وی ادامه داد: به رسم سنوات گذشته روزهای این دهه با نام‌های گوناگونی لقب گرفته است، روز اول اصناف، روز دوم تشکل‌ها، روز سوم تجارت و خدمات، روز چهارم رسانه‌ها، روز پنجم زیرساخت، روز ششم صادرات، روز هفتم حمایت قضایی از تولید، روز هشتم حکمرانی مردمی، روز نهم معدن و روز پایانی به نام صنعت و معدن نام‌گذاری شده است.

ابدالی تصریح کرد: برای این دهه برنامه‌های مختلفی را متناسب با هر روز پیش‌بینی کرده‌ایم، اولین برنامه ما برای این دهه دیدار اعضای اتاق بازرگانی استان با استاندار قم است که ظهر امروز انجام خواهد شد.

مدیرکل صمت استان قم ابراز کرد: برگزاری تور ویژه اصحاب رسانه با هدف بازدید خبرنگاران عزیز از واحدهای صنعتی استان، نشست‌های هماهنگی با نمایندگان دستگاه قضا در استان باهدف حمایت از تولید و... بخشی از اقدامات ما در این ۱۰ روز خواهد بود.

وی در ادامه ضمن تشریح اقدمات اداره‌کل صمت استان در سال گذشته، گفت: سالی که گذشت سال خوبی برای صنعت، معدن و تجارت استان قم بود. ظرفیت‌های تولید و صادرات استان به سایر کشور و حتی دنیا معرفی شد.

ابدالی تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ موفق شدیم رکورد بی‌سابقه‌ای را در طول ۲۰ سال اخیر در استان به‌ثبت برسانیم، ارزش  صادرات کالا از گمرکات استان در یک سال در مجموع به ۳۵۴ میلیون دلار  رسید.

مدیرکل صمت استان قم عنوان کرد: در حوزه معدن نیز در مجموع از ۱۱ فقره معدن ۱۶ هزار تن استخراجی داشتیم که این نیز آمار بسیار درخشانی است، همچنین طی یک سال ۲ معدن سرب و روی افتتاح شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت نیز افتتاح ۶ واحد صنعتی با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۳۰۰ نفر به ثبت رساندیم، همچنین با مشارکت و همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم ۶۵ واحد صنعتی راکد در استان با ظرفیت اشتغال ۸۰۰ نفر با ارزش سرمایه‌گذاری ۷۰۰ میلیارد تومان احیا کردیم.

ابدالی افزود: ۱۲۴ مجوز بهره‌برداری صنعتی به ارزش ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان با ظرفیت اشتغال ۳ هزار و ۶۸۸ نفر نیز در سال ۱۴۰۱ صادر شد.

مدیرکل صمت استان قم با تاکید بر اینکه بانک‌ها باید از حوزه صنعت حمایت ویژه‌ای داشته باشند، اشاره کرد: مسئله‌ای که باید مورد توجه بانک‌های استان قم قرار بگیرد بحث حمایت نقدی از آن‌هاست، اگر از صنعت و تولید حمایت نشود این موضوع به صورت خودکار باعث ایجاد تورم می‌شود.

وی افزود: سال گذشته مدیریت استان اعتبار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی را برای حمایت از تولیدکنندگان برای بانک‌ها مصوب کرد که متاسفانه تنها ۵۰ درصد آن محقق شد، برای سال ۱۴۰۲ این اعتبار را به ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان افزایش دادیم که امیدوارم بانک‌ها همکاری لازم را با ما واحدهای صنعتی و تولیدی ما داشته باشند.

ابدالی با اشاره به موفقیت‌ واحدهای صنعتی استان در راستای کاهش هزینه‌های واردات کالا، اظهار کرد: واحدهای صنعتی ما در سال ۱۴۰۱ اتفاقات خوبی را برای کشور رقم زدند، برای اولین‌بار کالاهایی مانند پله برقی، کیس کامپیوتر، کولرگازی، لوازم خانگی و... در استان به تولید رسید.

مدیرکل صمت استان قم در پایان گفت: برای سال ۱۴۰۲ نیز برای این مدل طرح‌ها برنامه‌های مختلفی را خواهیم داشت تا از این شرکت‌ها حمایت کنیم، برای مثال شرکت پاکشوما طرح تولید موتور ماشین لباسشویی را به ما داده است که اگر این موضوع محقق شود سالیانه مصرف ارز قابل توجهی که صرف واردات قطعه می‌شد، کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 5183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =