کد خبر 5216
۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶

آهن‌نیوز از معاملات بورس کالا گزارش می‌دهد:

معامله ۷۵ درصد محصولات فولادی در بورس کالا

معامله ۷۵ درصد محصولات فولادی در بورس کالا

در پایان معاملات امروز محصولات فولادی در بورس کالا با حذف ۱۵ درصد از محصولات که عمدتا هم شمش بلوم بود حجمی به مقدار ۲۱۴ هزار و ۷۲۷ تن معامله شد و برای این مقدار فروش رفته نیز ۲۷۵ هزار و ۵۷۸ تن تقاضا وجود داشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری آهن‌نیوز، طبق اطلاعیه عرضه بورس کالای ایران امروز سوم تیر ۱۴۰۲ قرار بود ۲۵۲ هزار و ۷۸۱ تن محصول شامل ۱۱۳ هزار و ۷۸۱ تن محصولات نورد فولادی و ۱۳۹ هزار تن آهن اسفنجی در تالار صنعتی عرضه شود. اما در پایان معاملات با حذف ۱۵ درصد ز محصولات که عمدتا هم بین شمش بلوم بود حجمی به مقدار ۲۱۴ هزار و ۷۲۷ تن معامله شد و برای این مقدار فروش رفته نیز ۲۷۵ هزار و ۵۷۸ تن تقاضا وجود داشت.

محصولات فولادی امروز شامل تیرآهن، سبد میلگرد ساده صنعتی، میلگرد کلاف و آلیاژی، شمش بلوم، ناودانی و انواع ورق سرد و گالوانیزه خودرو و سرد لوازم خانگی است.

 حجم ۵۲۹ تن تیرآهن عرضه شده در بازار امروز بدون تغییر نرخ پایه به مبلغ ۲۳ هزار و ۳۵۱ تومان به ازای هر کیلو به طور کامل فروش رفت. طبق اطلاعیه امروز، فقط سه نوع تیرآهن ۲۲، ۲۴ و ۲۷ توسط ذوب آهن اصفهان با نرخ ثابت عرضه شده است. گفتنی است نوع تسویه آن هم به صورت ۵۰ درصد نقد و ۵۰ درصد اعتباری است.

از محصولات میلگردی موجود در عرضه‌های امروز سبد میلگرد ساده صنعتی با ریزش ۲۸/۳ درصد به مقدار ۳۵ هزار و ۹۹۲ تن، همچنین دو هزار و ۵۰۰ تن میلگرد آلیاژی و ۵۰۶ تن میلگرد کلاف در مجموع سه هزار و ۶ تن با نرخ پایه ۲۲ هزار و ۴۶۸ تومان به فروش رفت. گفتنی است سبد میلگرد ساده صنعتی از ابتدای امسال باوجودی که هفته قبل نیز سه روز متوالی در ب.رس کالا عرضه شد اما تقاضایی نداشت و امروز اولین بار است کهمعامله این کالا در سال ۱۴۰۲ صورت گرفت.

شمش بلوم موجود در لیست عرضه امروز نیز با حذف ۴۴/۶ تن به مقدار ۲۴ هزار و ۵۵۰ تن با افزایش ۴/۱ درصدی نرخ پایه به مبلغ ۲۳ هزار و ۵۵۲ تومان به فروش رسید برای این مقدار معامله شده بازهام میزان عرضه بر تقاضا پیشی گرفته و ۱۶ هزار ۶۰۰ تن تقاضا وجود داشت.

امروز همچنین انواع ورق سرد خودرو و لوازم خانگی با نرخ پایه ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان و ورق گالوانیزه خودرو با قیمت ۴۴ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش رفت.

همچنین طبق روال هر شنبه تالار صنعتی بورس کالا، معامله این هفته آهن اسفنجی با حذف محصول شرکت مجتمع فولاد خراسان همراه بوده و پس از ریزش ۳/۵ درصد آن ۱۳۴ هزار تن آهن اسفنجی به نرخ پایه ۱۲ هزار و ۲۷۴ تومان به ازای هر کیلو بدون ارزش افزوده که نسبت به هفته قبل ۳/۴ درصد کاهش قیمت داشت به فروش رفت. برای این حجم معامله شده محصول مذکور ۲۰۰ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا در بازار وجود داشت.

تصویر زیر جزئیات عرضه‌های امروز به همراه نوسان قیمت و حجم را نسبت به هفته قبل نشان می‌دهد.

معامله ۷۵ درصد محصولات فولادی در بورس کالا

انتهای خبر/ ف

کد خبر 5216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =