کد خبر 525
۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴

پیشرفت مجتمع آلومینیوم جنوب در تولید آند

پیشرفت مجتمع آلومینیوم جنوب در تولید آند

مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) لامرد، موفق شد افتخاری بزرگ را در صنعت آلومینیوم کشور رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، جوانان متخصص و توانمند مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) لامرد، موفق شدند افتخاری بزرگ را در صنعت آلومینیوم کشور رقم زده و رکورد بی‌سابقه و بی‌نظیر تولید آند در طول مدت یک ماه از زمان افتتاح و بهره‌برداری در این واحد عظیم صنعتی را به نام خود ثبت کنند.

در حالیکه بیشترین تعداد بلوک آند تولیدشده در مدت یک ماه، از ابتدای افتتاح و راه‌اندازی تاکنون و در فروردین‌ماه امسال 12 هزارو 122 بلوک بوده است، اما علی‌رغم وجود مشکلات فراوان در تامین برخی از تجهیزات اصلی و یا مشکل کمبود برق، این تعداد در تیرماه ۱۴۰۱ به 15 هزارو 450 بلوک رسید که این میزان تولید، نه‌تنها در صنعت آلومینیوم کشور یک رکورد محسوب می‌شود، بلکه از متوسط مقدار ماهیانه آند تولیدی به میزان 14 هزارو 830 بلوک آند که در طراحی این واحد صنعتی و در شرایط ایده‌آل پیش‌بینی شده است، فراتر است.

آند نقشی اساسی در فرآیند تولید آلومینیوم ایفا می‌کند. بلوک‌های آند یک تنی، ضمن انتقال جریان الکتریکی، در واکنش احیاء آلومینیوم مصرف می‌شود.

کیفیت آندهای تولیدی، تاثیر بسیار زیادی در کیفیت شمش‌های تولیدشده و فرایند آن دارد و در واقع آند با کیفیت مناسب در سلول‌های احیا، تسهیل‌کننده فرآیند تولید و تضمین‌کننده محصول است.

شمش‌های تولیدی در مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب، دارای خلوص ۹۹.۷ درصد تا ۹۹.۹ درصد هستند.

سالکو تنها واحد ذوب آلومینیوم در کشور است که همه کارگاه‌های لازم جهت تولید آند موردنیاز خود را احداث کرده است.

کارخانه آندسازی سالکو با ظرفیت تولید سالانه ۱۶۴ هزار تن آند، متشکل از بخش‌های کاربردی تولید آند خام، پخت آند و میله‌گذاری است که با تولید متوسط روزانه ۴۵۰ آند نیاز واحد احیا را مرتفع می‌سازد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =