کد خبر 5293
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

۲۶ معدن فعال طلا و آهن در کردستان وجود دارد

۲۶ معدن فعال طلا و آهن در کردستان وجود دارد

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: در حال حاضر ۲۶ معدن طلا، منگنز و آهن در سطح کردستان فعالیت دارند که با احتساب معادن غیرفعال جمع کل این معادن در این استان ۳۳ مورد است.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی سیفی باغی خانی، با بیان اینکه طبق آخرین آمار موجود در حال حاضر ۱۲۹ فقره پروانه اکتشاف در استان کردستان صادر شده است، اظهار کرد: ۳۵۶ معدن پروانه‌دار در سطح وجود دارد که ۳ هزار و ۱۳۲ نفر در آنها مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: در بحث مجوزهای معدنی گروه یک معادن ماسه، سنگ لاشه، خاک رس و غیره نزدیک به ۱۹۳ معدن دارای مجوز بهره برداری هستند.

معاون امور معادن اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان با اشاره به اینکه در گروه معادن سنگ های تزئینی و نما ۳۰ مجوز فعال در استان کردستان وجود دارد، بیان کرد: در حال حاضر ۲۶ معدن طلا، منگنز و آهن در سطح کردستان فعالیت دارند که با احتساب معادن غیرفعال جمع کل این معادن در این استان ۳۳ مورد است.

سیفی باقی خانی با اشاره به اینکه ۱۸ گروه معدنی در استان وجود دارد، یادآور شد: از تعداد مجوزهای صادر شده ۱۹۲ مورد سنگ لاشه، ۲۷ مورد آهن، باریت ۳ مورد و مرمریت ۴۰ مورد است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: چرخه کامل تولید و فراوری مواد معدنی در این استان باید به اجرا درآید و از سرمایه گذاری در این حوزه حمایت می‌شود.

معاون امور معادن اداره کل صنعت معدن و تجارت کردستان گفت: معادن یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان بوده که استفاده بهینه از آن دیر آغاز شده ولی در یک سال اخیر فعالیت چشمگیری در این راستا انجام شده است.

سیفی باغی خانی خاطرنشان کرد: در استان ۵۹۷ میلیون تن ذخیره قطعی ۱۸ گونه ماده معدنی داریم که ۸۹ میلیون تن آن سنگ آهن است و با توجه به اکتشافات گلالی قروه ۵۱ میلیون تن سنگ آهن به ذخایر کردستان اضافه شده است.

منبع: ایسنا

 انتهای پیام/

کد خبر 5293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =