کد خبر 5302
۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۷

روزانه ۸۲۲ خودرو در استان کرمان تولید می شود

روزانه ۸۲۲ خودرو در استان کرمان تولید می شود

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه ۶ کارخانه خودروسازی در استان مجوز فعالیت دارند، افزود: روزانه ۸۲۲ خودروی جدید در استان کرمان مونتاژ و تولید می شود.

به گزارش آهن نیوز؛ مهدی حسینی نژاد ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه تولید و تجارت افزود: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته در سالجاری مجموعاً ۳۰۰ هزار خودرو در کارخانه‌های خودروسازی استان کرمان که در شهرستان بم مستقر هستند، مونتاژ و تولید و به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به اینکه ۶ کارخانه خودروسازی در استان مجوز فعالیت دارند که از این تعداد در حال حاضر ۲ کارخانه به طور ویژه فعال هستند، افزود: طی سالجاری روزانه با توجه به ظرفیت‌های موجود ۸۲۲ خودرو در استان کرمان مونتاژ و تولید می‌شود.

حسینی نژاد با اشاره به رشد ظرفیت خودرو در استان کرمان به عنوان بزرگترین استان کشور اظهار داشت: تولید خودرو در کارخانه‌های خودروسازی در حال حاضر به دلیل وجود تحریم‌ها، بطور کامل با مشارکت شرکت‌های خودروسازی چینی صورت می‌گیرد.

وی بیان داشت: انتظار داریم در آینده سایر برندهای معتبر خودرو سازی نیز در تولید خودرو در بم مشارکت کنند.

وی سپس خواستار بازگشت حقوق دولتی معادن از سوی دولت به استان کرمان برای سرمایه گذاری و توسعه زیر ساخت‌های مورد نظر شد.

حسینی نژاد با اعلام اینکه ۹۵ درصد از کل آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود اظهار داشت: بخش صنعت میزان بسیار کمی از منابع آبی استان را مصرف می‌کند، ضمن اینکه صنایع در حال سوق دادن به مصرف آب‌های نامتعارف نظیر آب پساب فاضلاب و نیز طرح انتقال آب از خلیج فارس هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 5302

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =