کد خبر 5311
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶

معدن تاش به‌زودی بازگشایی می‌شود

معدن تاش به‌زودی بازگشایی می‌شود

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان‌شمالی گفت: بازگشایی معدن تاش حق صنعت و مردم استان و مطالبه اصلی مردم بوده و در حال حاضر بازگشایی معدن به ایستگاه آخر رسیده است و به زودی این اتفاق مبارک اجرایی می‌شود.

به گزارش آهن نیوز؛ محمد وحیدی، رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از ۳ سال به طور جِد پیگیر بازگشایی معدن تاش هستیم، اظهار کرد: پس از پیگیری‌های متعدد موضوع بازگشایی معدن تاش همراه با تمام مدارک و مستندات به کمیسیون اصل ۹۰ راه پیدا کرد.

وی با تأکید براینکه موضوع بازگشایی معدن تاش هرگز موضوع انتخاباتی و تبلیغاتی نبوده است، گفت: مستندات در کمیسیون اصل ۹۰ که با ریاست حجت‌الاسلام پژمان‌فر است، مورد قبول واقع شد و مکاتبات با استانداری سمنان و وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شده است.

نماینده مردم ۵ شهرستان خراسان‌شمالی افزود: حفظ اشتغال پایدار واحد صنعتی، حمایت از مردم و صنعتگران منطقه محروم تقویت زنجیره ارزش در تولید فلز استراتژیک آلومینیوم، حمایت از بهره برداری معادن و تداوم انجام مسئولیت های اجتماعی در کل منطقه معدنی و صنعتی و پیشگیری از خروج ارز از کشور از مهم ترین فرصت های رونق معدن تاش است.

وحیدی بیان کرد: بازگشایی معدن تاش حق صنعت و مردم استان و مطالبه اصلی مردم بوده و در حال حاضر بازگشایی معدن به ایستگاه آخر رسیده است و به زودی این اتفاق مبارک اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: براساس آزمایش های اصلی و فنی که انجام شد فعالیت‌های معدنی شرکت آلومینا هیچگونه آلودگی نداشته است و ارزیابی های دقیق علمی و دانشگاهی تخریب های زیست محیطی و آلودگی های خارج از حد استاندارد را رد کرده و به نوعی ترک فعل شورای تأمین استان سمنان برای بازگشایی معدن تاش اتفاق افتاده است.

وحیدی تصریح کرد: این موضوع بایستی توسط استانداری سمنان ضمن ملغی الاثر نمودن مصوبه شورای تامین، تسریع در بهره برداری از معدن با مجوز مربوطه در راستای منویات مقام معظم رهبری بر اهمیت دادن تولید و احیای معادن مهم تحقق یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر 5311

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =