کد خبر 5312
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷

فولاد بیشترین رشد مصرف برق را در خرداد ماه ثبت کرد

فولاد بیشترین رشد مصرف برق را در خرداد ماه ثبت کرد

آمار و اطلاعات مرتبط با میزان تأمین برق صنایع در خرداد ماه سال جاری نشان می‌دهد که به طور کلی میزان تأمین برق صنایع کشور نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۷ درصد افزایش یافته است که در این میان صنایع فولادی با ۲۴.۶۱ درصد بیشترین میزان رشد مصرف برق را به خود اختصاص دادند.

به گزارش آهن نیوز؛ افزایش میزان مصرف برق در بخش صنایع را باید به عنوان یکی از نشانه‌های رشد تولید و اشتغال در نظر گرفت که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته به امری متداول تبدیل شده و همواره میزان مصرف برق در بخش صنعت از سایر بخش‌ها بیشتر است.

بررسی میزان مصرف برق در بخش صنایع ایران نیز بیانگر این است که در شش ماهه نخست سال گذشته و برای اولین بار سهم برق صنایع از سهم دیگر بخش‌ها به ویژه بخش خانگی پیشی گرفته است.

به طور مشخص و در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ که طرح مدیریت مصرف برق در بخش‌های مختلف به اجرا گذاشته شد، سهم بخش صنایع از مصرف برق تولیدی کشور با ۲.۸ درصد افزایش به ۳۴ درصد رسید و این در حالی بود که سهم بخش خانگی با ۱.۳ درصد کاهش نسبت به شش ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۳۳.۷ درصد رسید.

​در سال ۱۴۰۱ و به طور کلی میزان تأمین برق صنایع بر اساس آنچه که شرکت توانیر اعلام کرده، ۴.۱ درصد افزایش یافت و به طور مشخص در بازه زمانی اجرای طرح مدیریت مصرف برق در فصل گرم سال گذشته نیز میزان تأمین برق صنایع بزرگی، چون صنایع فولادی و سایر صنایع فلزی به ترتیب ۸ درصد و ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ افزایش یافت.

همین موضوع سبب شد که به طور نمونه در بخش صنایع فولادی در فصل تابستان سال ۱۴۰۱ و نسبت به سال قبل از آن میزان رشد تولید ۲۳ درصدی به ثبت برسد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو

انتهای پیام/

کد خبر 5312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =