کد خبر 532
۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰

دبیر انجمن نورد کاران فولاد ایران مطرح کرد

شاخص تولید فولاد گامی به سوی رشد اقتصادی

شاخص تولید فولاد گامی به سوی رشد اقتصادی

دبیر انجمن نوردکاران فولاد ایران گفت: میزان تولید فولاد در هر کشور، نشان‌دهنده رونق اقتصاد آن کشور است. به همین علت می‌گویند وقتی کشوری به حجم مشخصی از تولید و عرضه فولاد رسید، قدرتمند است.

به گزارش پایگاه خبری آهن‌نیوز، اباذر براری، دبیر انجمن نوردکاران فولاد ایران گفت: ایران در زمینه تولید در زنجیره فولاد جزء 10 کشور برتر در جهان محسوب می‌شود و افزایش و ارتقاء این رتبه نیازمند پتانسیل‌هایی است که ایران در اختیار دارد اما در مقابل با چالش‌ها و مشکلات فراوانی روبروست که در راستای حل این معضلات باید به صورت جدی برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه دولت باید در کنار بخش خصوصی، از زنجیره فولاد حمایت لازم را داشته باشد گفت: با رفع موانع در تولید ملی می‌توان در جهت پیشبرد اهداف مهم در این حوزه قدم برداشت.

دبیر انجمن نوردکاران فولاد ایران افزود: تقاضا جهت سرمایه‌گذاری در زنجیره فولاد بسیار است اما متاسفانه حمایت‌های لازم از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی صورت نمی‌گیرد.

براری به چالش‌های پیش‌رو در بخش تولید اشاره کرد و گفت: در قانون بودجه ۱۴۰۱ ورود ماشین‌آلات هم مشمول پرداخت حقوق ورودی و مالیات شده است که به جرأت می‌توان گفت در ۴۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده که این امر باعث افزایش هزینه‌های تولید شده است. میزان تولید فولاد در هر کشور، نشان‌دهنده رونق اقتصاد آن کشور است. به همین علت می‌گویند وقتی کشوری به حجم مشخصی از تولید و عرضه فولاد رسید، قدرتمند است. اما باید طوری مدیریت کنیم که در بلندمدت حرفی برای گفتن در دنیا داشته باشیم و همچنان در گروه مدعیان صنعت فولاد بمانیم.

دبیر انجمن نوردکاران فولادی ایران خاطرنشان کرد: علاوه بر افزایش هزینه مشکلات دیگری نیز، در بخش تولید از جمله عدم وجود ماشین‌آلات مناسب در بخش معدن و حتی در یک مقطعی با ممنوع بودن واردات این ماشین‌آلات روبرو بودیم.‌

صنعت فولاد ایران از نظر حجم تولید

به گفته وی، بسیاری از کارخانه‌ها و صنعتگران ما در راستای توسعه تولید، برنامه‌ریزی‌های‌ مناسبی داشتند که در ادامه با وجود چالش‌های گوناگون، این طرح‌ها متوقف شد.

براری با درخواست از دولت در جهت حل معضلات و مشکلات و تسهیل بهبود فضای کسب و کار گفت: در این بین صنعت فولاد ایران از نظر حجم تولید، تحسین‌برانگیز است. بنابراین مدیران صنعت فولاد و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء رتبه و جایگاه ایران در بخش تولید ملی خواهند کرد.

پایان پیام/ ف

کد خبر 532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =