کد خبر 5326
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۱

مجوز بهره برداری از ۲۸ معدن در اهر صادر شده است

مجوز بهره برداری از ۲۸ معدن در اهر صادر شده است

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز بهره برداری برای ۲۸ معدن در شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش آهن نیوز؛ احمد محرم زاده در جلسه شورای معادن شهرستان اهر، افزود: در این شهرستان به ۲۸ معدن مجوز بهره‌برداری صادر شده است که در حال حاضر از این تعداد ۱۴ معدن در مرحله بهره‌برداری و هفت معدن نیز در مرحله اکتشاف می‌باشد.

وی در ادامه مشکل مهم شهرستان اهر و منطقه ارسباران را بیکاری جوانان تحصیل کرده و جویای کار بیان کرده و گفت: تنها راه‌ حل فرار از مشکل بیکاری جوانان، فعال کردن معادن منطقه می‌باشد.

محرم زاده با اشاره به اینکه در صورت فعال شدن معادن شاهد ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه خواهیم بود، بیان کرد: باید مسئولان مربوطه در جهت رفع مشکلات بیکاری جوانان و ایجاد اشتغال در منطقه گام‌های مؤثر بردارند و مهمترین این راه جذب سرمایه‌گذار، اعطای تسهیلات، رفع موانع و قوانین دست و پاگیر در رابطه با تولید و ارائه خدمات مطلوب به سرمایه گذاران است.

وی ادامه داد: مشکل کم آبی یکی دیگر از مشکلات جدی در شهرستان اهر و منطقه ارسباران است، به جد پیگیر احداث سد کچه رود برای رفع مشکل آب در شهرستان اهر هستیم و امیدواریم بزودی این پروژه به سرانجام برسد و مشکل کم آبی در این شهرستان رفع شود.

محرم زاده همچنین با اشاره به اینکه سالانه یک هزار و ۵۰۰ مگاوات برق در استان آذربایجان شرقی تولید می‌شود، افزود: با این وجود در کشور یک هزار و ۲۰۰ مگاوات کمبود برق داریم که با راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در شهرستان هریس قسمتی از کمبود برق در کشور را جبران ‌می‌کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 5326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =