کد خبر 5330
۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۴

فساد بزرگ در یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان

فساد بزرگ در یک شرکت وابسته به ذوب آهن اصفهان

پرونده شکایت از یک شرکت زیرمجموعه ذوب آهن اصفهان به شعبه ۵ دادسرای ناحیه ۳ تهران ارجاع داده شد.

به گزارش آهن نیوز؛ در این شکایت تخلفات ۵۰۰ میلیارد تومانی در زمینه خرید معدن سنگ آهن فارس افشا شده است و عده ای از مدیران سابق و رده بالای شرکت بازرگانی با نام اختصاری پ . ب باید پاسخگو باشند.

در این پرونده آمده است: در سال های ۹۸ تا ۱۴۰۰ شرکت پ. ب زیر مجموعه ذوب آهن اصفهان تصمیم به خرید ۵۰ درصدی معدن سنگ آهن فارس که ۵۰۰ میلیارد تومان ارزش دارد،  در زمان این معامله  تخلفی توسط یکی از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل در سایه صورت گرفته و تنها ۲۲ درصد این معدن به نام شرکت خریداری شده است و مابقی آن که ۲۸ درصد است برای یکی ازاعضای هیئت مدیره ومدیرعامل در سایه خریداری شده است.

در بخش دوم تخلفات این مسئولان آنها با اخذ پول میلیاردی از شرکت به بهانه خرید کالا نه تنها گاهی کالای مورد نیاز را خریداری نمی کردند و کالای جایگزینی خریداری می کردند بلکه تا ماه ها، بعضا تا ۱۶ ماه، این میزان پول به شرکت بازگردانده نمی شد و پیش فاکتورها هم معوض می شدند و با چند برابر قیمت به شرکت میفروختند و توانسته اند سود کلانی به جیب شخصی خود بزنند.

یکی از اعضای هیئت مدیره با مدیرعاملی م . م که البته در اصل اجرا کننده دستورات و تصمیمات شخصی به نام ر. ب بوده است برای پیشبرد اهداف فسادانگیزشان حتی جعل امضا هم داشته اند.

بنا به این گزارش ؛ بزودی این پرونده توسط بازپرس دادسرای ناحیه ۳ تهران تحت رسیدگی قضایی و کارشناسانه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 5330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    آقای مهندس کوهی الان چهار ماه هست که ما منتظر استخدام تراشکاری هستیم لطفن موافقط کنید از پارسال تا الان کلی هزینه کردیم آزمون .تست طب کار . ما عید امسال از شغل قبلی خود استعفا دادیم که اینجا ما را الاف کردند لطعن کمکمان کنید