کد خبر 5337
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۰

بخشنامه جدید مالیاتی برای واردکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات ابلاغ شد

بخشنامه جدید مالیاتی برای واردکنندگان ماشین‌آلات و تجهیزات ابلاغ شد

نحوه اقدام ادارات امور مالیاتی در خصوص چک‌های اخذشده بابت مالیات ارزش‌افزوده واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید، ابلاغ شد.

به گزارش آهن نیوز؛ سازمان امور مالیاتی، نحوه اقدام ادارات امور مالیاتی در خصوص چک‌های اخذشده بابت مالیات ارزش‌افزوده واردات ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید را ابلاغ کرد.

براساس این بخشنامه معاونت حقوقی و فنی مالیاتی در خصوص اخذ چک بابت ترخیص ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید، برخی از ادارات کل امور مالیاتی در مقطع لازم‌الاجرا بودن نامه مزبور اقدام به دریافت چک کرده‌اند و در حال حاضر ماشین‌آلات مزبور نصب و راه‌اندازی شده است.

بنابراین در اجرای بند ۱۵ مصوبات اجلاس مدیران کل امور مالیاتی کشور دفتر ریاست و امور بین‌الملل اقدام کنند.

اقدامی که بر مبنای آن در صورتی که واردکننده ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید نسبت به نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید اقدام کرده و عرضه‌کننده کالای معاف باشد، نسبت به استرداد چک دریافتی به تولیدکننده اقدام شود و در صورتی که واردکننده ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید، مؤدی نظام مالیات و عوارض ارزش افزوده باشد و نسبت به نصب و راه‌اندازی ماشین‌آلات و تجهیزات خطوط تولید اقدام کرده و اعتباری از محل چک تسلیمی در اظهار نامه اعمال نکرده باشد، در صورت تسویه بدهی چک دریافتی مسترد شود.

انتهای پیام/

کد خبر 5337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =