کد خبر 5351
۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲

آهن‌نیوز گزارش می‌دهد؛

میلیاردر روسی سهام شرکت فولادی‌اش را به ابوظبی منتقل کرد

میلیاردر روسی سهام شرکت فولادی‌اش را به ابوظبی منتقل کرد

ولادیمیر لیسین، میلیاردر روس، سهام خود از بزرگترین شرکت ساخت فولاد در روسیه و نیز سهامش در اپراتور راه آهن را به دو شرکت در ابوظبی انتقال داد.

به گزارش خبرنگار آهن‌نیوز؛ ولادیمیر لیسین، میلیاردر روس، سهام خود از بزرگترین شرکت ساخت فولاد در روسیه و نیز سهامش در اپراتور راه آهن را به دو شرکت در ابوظبی انتقال داد. به گفته یک منبع آگاه، براساس شاخص‌های بلومبرگ ثروت این تاجر روس حدود ۲۳ میلیارد دلار برآورد شده است. اکنون او سهام خود را از نوولیپتسک استیل و فرایت وان از قبرس به ابوظبی انتقال داده است. البته این خبر تایید شده است.

بیشتر ثروت لیسین مربوط به ۷۹.۳ درصد سهام او در شرکت فولادی نوولیپتسک استیل است. طبق اعلام وب‌سایت این شرکت، او از دسامبر ۲۰۲۲ سهام خود را از طریق هلدینگ گروه فلچر، یک شرکت هلدینگ مستقر در قبرس، در اختیار داشته است.

پس از حمله ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه به اوکراین، شرکت‌های بزرگ تجاری روسی به دلیل مالیات پایین و ارتباط بین المللی به امارات روی آورده‌اند. برای نمونه، شرکت تولید زغال سنگ SUEK and Zug که در مسکو واقع شده و نیز شرکت سیمان EuroChem در سوییس، که هر دو توسط میلیاردر آندری ملنیچنکو تأسیس شده‌اند، دفاتری تجاری در کشورهای عرب صادرکننده نفت افتتاح کرده‌اند.

از سوی دیگر، دولت روسیه با ایجاد مناطق فراساحلی با مالیات کم و افزایش هزینه نگهداری دارایی‌ها در مناطقی مانند قبرس یا مالت، سرمایه داران را به بازگرداندن دارایی خود به وطنشان ترغیب می‌کند. هرچند در ابتدا تعداد کمی این گزینه را انتخاب می‌کردند، اما اکنون محبوبیت پیدا کرده است زیرا تحریم‌ها روس‌های ثروتمند را هدف قرار می‌دهند.

هلدینگ خانوادگی سعید کریموف، پسر سلیمان کریموف و میلیاردر روسی تحریم شده، و آندری گوریف، بنیانگذار فوساگرو (PhosAgro) تحت تحریم بریتانیا، هر دو شرکت را در سال ۲۰۲۲ به مناطق کم مالیات روسیه منتقل کردند.

همچنین، ویکتور راشنیکف سرمایه‌دار و کارآفرین اهل روسیه است، که بعنوان رئیس هیئت مدیره شرکت ام‌ام‌کی، شرکت آهن و فولاد ماگنیتوگورسک فعالیت می‌کند و اخیرا شرکت خودرو از قبرس به روسیه منتقل کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 5351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =