کد خبر 5355
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۱

کاهش ۹۰۰۰ واحدی شاخص بورس

کاهش ۹۰۰۰ واحدی شاخص بورس

شاخص کل بورس امروز با ۹۴۹۰ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۴۳ هزار واحد سقوط کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با افزایشی ۳۲۳ واحدی در رقم ۷۴۶ هزار و ۹۶۳ واحد ایستاد.

به گزارش آهن نیوز؛ بازار سرمایه هفته جاری را هم با چراغ قرمز آغاز کرد به طوری که شاخص کل این بازار بیش از ۹۰۰۰ واحد کاهش یافت.

شاخص کل بورس امروز با ۹۴۹۰ واحد کاهش تا رقم دو میلیون و ۱۴۳ هزار واحد سقوط کرد. این در حالی است که شاخص کل با معیار هم وزن با افزایشی ۳۲۳ واحدی در رقم ۷۴۶ هزار و ۹۶۳ واحد ایستاد. در این بازار ۴۵۷ هزار معامله به ارزش ۵۰ هزار و ۲۲۳ میلیارد ریال انجام شد.

طی معاملات امروز ۳۶ درصد نمادهای بورسی مثبت و ۶۴ درصد این نمادها منفی بودند که از میان آن‌ها فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار، سرمایه شاخص کل فرابورس نیز با کاهشی ۱۶ واحدی در رقم ۲۷ هزار و ۶۰۵ واحد ایستاد. معامله‌گران این بازار ۳۳۲ هزار معامله به ارزش ۳۵ هزار و ۴۱۵ میلیارد ریال انجام دادند. ۵۳ درصد نمادهای فرابورسی مثبت و ۴۷ درصد آن‌ها منفی بودند که در این میان ایران خودرو دیزل نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و فولاد هرمزگان جنوب و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین پول حقیقی از صندوق‌ها و گروه خودرویی خارج شد.

شاخص فلزات اساسی هم امروز با ۳۸ صدم درصد کاهش به یک میلیون و ۵۰۲ هزار و ۷۹۶ رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 5355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =