کد خبر 5359
۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۴

سهم ۲ درصدی حوادث ناشی از کار در معادن

سهم ۲ درصدی حوادث ناشی از کار در معادن

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: حوادث ناشی از کار در حوزه معدن در سال‌های گذشته به طور متوسط ۲ درصد بوده است که در تلاشیم آن را به یک درصد کاهش دهیم.

به گزارش آهن نیوز؛ «علی‌حسین رعیتی‌فر» امروز (شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ارتقای ایمنی معادن کشور بین وزارت صمت، وزارت تعاون و سازمان ایمیدرو افزود: آمار حوادث ناشی از کار در کشور نسبت به میانگین جهانی کمتر است.

وی بیان‌ داشت:‌ سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰ شاهد افت قابل ملاحظه آمار فوتی‌ها و جرح و مصدومیت کارگران بودیم که فقط آمار کاهش فوتی‌ها به ۱۱ درصد رسید.

این مقام مسوول یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ تعداد هشت‌هزار و ۹۰۰ حادثه ناشی از کار در کشور به ثبت رسید که ۷۸۰ فوتی به دنبال داشت، این آمار در سال گذشته به ترتیب به هفت‌هزار و ۹۰۰ حادثه و ۷۱۱ فوتی کاهش یافت.

وی درخصوص حوادث معدنی تصریح‌کرد: این حوادث هرچند اندک است، اما به‌طور معمول بُعد جهانی و بازتاب بین‌المللی پیدا می‌کند و بر این اساس مهم است.

رعیتی‌فر ادامه‌داد: در سال‌های گذشته به طور متوسط ۲ درصد حوادث ناشی از کار در حوزه معدن اتفاق افتاد که در مقایسه با سهم ۳۸ درصدی حوادث منجر به فوت در بخش ساختمان و سهم ۳۷ درصدی همین آمار در بخش صنعت، اندک است.

وی گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۵ مورد فوتی و در سال گذشته ۳۲ نفر فوتی در حوادث معدنی کشور به ثبت رسید.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به انجام ۱۴ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از معادن در سال گذشته که امسال ۵۰ درصد دیگر به این آمار اضافه خواهد شد، تاکید کرد: در تلاشیم حوادث ناشی از کار در حوزه معدن را از ۲ درصد فعلی به یک درصد کاهش دهیم که ارتقای مباحث آموزشی در این راستا بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

تفاهم نامه همکاری در ایمنی معادن بین ایمیدرو، وزارت صمت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی امضا شد که به مدت ۲ سال اعتبار خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 5359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =